OU**4 8# \dp"* FESTIVAL-AGENDA VOOR DE MANAGERS noot noot GOES RULES OK: DRIE GOESE FINALISTEN IN GPN! (Vervolg van p.7) nauwelijks grenzen, zo is er een mooi accoustisch num mer, een nummer a la Rowwen Hèze (met trekzak) en een gierend orgel nummer te vinden op de CD. Het kost een gemiddelde Zeeuw volstrekt geen moeite om de teksten te volgen, maar arme buitenlanders! Die mis sen wel het één en ander. De teksten van de mannen zijn hilarisch. Ze hebben een num mer, ik vertaal weer, over het betalen met plastic, over de mestput, over het feit dat ze schijt aan alles hebben en dat je fluitend door het leven moet gaan. 'Bie Heweld' zelf gaat trouwens over de strijd van de Zeeuwen tegen het water, met zowaar een stukje uit het journaal van februari 1953 als intro. Kees Wonder- gem raadde me aan de CD minstens twee keer te beluis teren voordat ik er over ging schrijven, maar ik heb 'em on dertussen al wel 100 keer be luisterd Een verplichte aan schaf. BvL Band: Them Bones Demo: Green Leather Seat Music Info: 076-5711992 Opname: Jack's Place, Meerle (B) 'Hé, dat is Metallica. Enigszins verbaasd prutsend aan de knoppen van de stereo viel ik van de ene verbazing in de an dere. Hé, dat LIJKT Metallica. Het teeppie stond wel degelijk aan. En als ik na het bandje omgedraaid hebbend dezelfde opnames hoor -5 nummers- begin ik spontaan mee te zin gen: Dit zijn werkelijk hele goeie composities. Het geluid is samengevat te omschrijven als "laag, bas en vettig". Blijven in het geheugen plakken als een snottebel aan een baby neusje. Wat ik iets minder vind is de zang van compo nist/zanger Nico Vonck. De samenzang maakt op dit punt iets goed, en live -helaas nog niet gehoord- zal het allemaal best wel goedkomen, maar binnen dat hele vette geluid komt e.e.a. mij persoonlijk wat jeugdig over. Of is het op een viersporendekkie opgenomen? De compositie van de songs, en de opbouw staan als een huis. Gelukkig een beperkt ge bruik van de double-base. Be slist geen prutsopname. Lief hebbers (who cares van stevige (bas)gitaarrock waarbij de teksten niet de hele tijd worden gedomineerd door grof taalgebruik (ik kon het slecht verstaan...) komen met deze fraai uitgevoerde demo volkomen aan hun 'trekken'. Moet bekennen dat ik benieuwd ben naar een eventuele CD-opname van deze band. O,ja. Het teepdoossie is prachtig. Sober, met een knappe foto aan de binnenzijde. Is over nagedacht. PF Band: Skiff Demo: Shooting Tin Soldiers Opname: Brogum Zierikzee, maart 1997 Info: 01II-641885, Björn Tussen metal en hardcore, dat klopt heel aardig. Een stu wend ritme, prominente bas, gitaarriffë erover en een sis sende, grommende zang. Ik heb de demo nu een aantal keren gehoord en ik vind hem heel behoorlijk. De nummers hebben een opbouw, het ge heel heeft een hoop energie, de technische uitvoering is prima en de produktie krijgt ook een voldoende. Goed, dan nu de kritische puntjes. De zang van Brian Martens is heel energiek (waarschijnlijk omdat het heel 'close' is opgenomen), maar totaal onverstaanbaar, alleen het woord 'fuck' komt er dui delijk uit, maar daar zat ik niet op te wachten. En ik hou meer van zang op volume. Het gitaarwerk van Björn Schamlé zou af en toe wat strakker kunnen, vooral in de up-tempo stukken. En ik zou persoonlijk de composities iets korter gemaakt hebben, dat zou deze muziek goed kunnen hebben. Iets minder herhalingen maken het ge heel puntiger en dus nog energieker. Het beste nummer vond ik 'My dearest nameless hopefül yesterday' (what's in a name). Het nummer combineert de sterke punten van de band en ik ben dan ook reuze be nieuwd hoe het live klinkt. PT pagina 8 Zo'n lange vakantie, zo weinig te doen. Dan maar een demootje opsturen naar Midgard, voor de Zeeuwse Popdagen. Noteer gelijk het nieuwe adres in je agenda. Midgard Zeeuwse Popdagen Ron Boon/Wilbert Mingelen Klein Vlaanderen 37b 4331 RE Middelburg 0118-614281 festival: derde week november insturen: september materiaal: demo, biootje erbij I I I I I I I I I I I I I I I K I I I I I I I I I I I I I 1^ Natuurlijk wisten we al dat de Goesenaren van ScaleModels in de finale staan van de Grote Prijs van Nederland, op 27 september a.s. Nieuw is, dat onder de finalisten in de categorie 'Singer/Songwriters' maar liefst twee Zeeuwse kandida ten zijn: het duo Namedrop- per (Kaat van der Weide en Bart Dietvorst) en zangeres/ gitariste Reineke Wieman. Zij werden met nog tien anderen uitverkoren uit een totaal van 400 inzendingen. Het zal dat weekend in september stil zijn in Goes, vermoeden wij. pagina 9 - - i i^illTi:ir|"'ijira|i ;i. 1;'i jj,i?'ife :;if.:&

Tijdschriftenbank Zeeland

Noot | 1997 | | pagina 5