r RoTTP RDAMSCHE T OOMTRAM nwrJii u-Fgur2ó 9 Kiekjes van den Groene Hilledijk en de Beijerlandsche laan C~~\ VRIJDAG 20 MAART 1931 No. 1 Een der puntenmaar Electtiscke- en Stoomtram zeer dicht bijeen zijn TX "E aan de Beijerlandsche laan. Men ziet vluchtheuvel en veiligheidshekje Groene Hilledijkerinnetjes op meg naar school. In verband met de omleg-kwestie der Rotterdamsche Stoom tram (niet te verwarren met de R.(otterdamsche) E. (lectrische) T. (ram) zijn wij ter plaatse eens een kijkje gaan nemen voor de veie lezers van „Groot Rotterdam". Het ligt natuurlijk niet in onze bedoeling in een geïllu streerd periodiek als „Groot Rotterdam" uitvoerige verhande lingen te geven of stelling te nemen voor een of andere opvatting. Men weet waar 't om gaat. Velen achtten het wenschelijk, ja zelfs noodzakelijk, dat de Stoomtram niet meer (vanaf de Rosestraat) langs Groene Hilledijk en Beijerlandsche laan haar route neemt in de richting van de Eilanden, doch dat het spoor der tram wordt omgelegd langs de spoorbaan en zoo over ljsselmonde. Men acht den bestaanden weg in vele op zichten gevaarlijk en ook zijn er wellicht andere bezwaren, die meer den rookerigen hinder en den ouderwetschen aanblik Een hoekje van den Streoeliveg Op het emplacement van de Rotterdamsche Tram aan de Rosestraat. betreffen, welken de stoomtram in dit moderne stadsdeel van het uiterste zuiden oplevert. Ook de gemeente is wel voor omlegging en we gelooven,' dat met die ombuiging zeker een verbetering tot stand zou zijn gekomen. Maar het Multatuliaansche „maar" volgt hier weer op), maar.... „Wie zal dat betalen?", enz. Zooals bij vele belangrijke kwesties spelen de finantiën

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1931 | | pagina 6