We troffen nog het late
ijsvermaak aan op 't bevroren
mater van de Lange Geer, in Vreemyk'
Deze oudjes, die roe langs den Groene Hilledyk ont-
daarmee nog wat zou kunnen wachten, enz. enz.
Voorts wordt van deze zijde o.m. gezegd, dat men
voorloopig b.v. gebaat zou zijn bij het vellen van
de eene rij boomen langs den Groene Hilledijk, en
een Lek-afsluiting ter plaatse, over een lengte van
circa zes honderd meter.
Dit ware onmiddellijk beter te bereiken, dan
een groote omlegging (van 3500 M. rails), die
nogal in de papieren zou loopen.
Van den anderen kant zou hier een mooi pro
ductief werk kunnen worden gedaan, dat de werk
loosheid weer kon verminderen. De kwestie lijkt
ons voorloopig nog niet opgelost. Wij bepalen ons
't liefst tot het geven van enkele actueele kieken,
die de situaties goed weergeven. Tevens maakten
we van de gelegenheid gebruik om van Groene
Hilledijk, Beijerlandsche laan, Strevelsweg, „Vree
wijk" eenige aardige foto's voor onze lezers te
vervaardigen.
de H.
VRIJDAG 20 MAART 1931
Dapper stoomend passeert
de Rotterdamsche Stoomtram
naarNumansdorp den Groene
Hilledyk, die aan meers-
zijden met boomen is beplant.
hier haar groote rol. En zij,
die daar een zwaar hoofd in
hebben, wijzen er op, dat de
critiek op de Rotterdamsche
Stoomtram, die zoo'n nuttige
taak vervult met de Eilanden
communicatie, wel een weinig
overdreven is, dat aan de
mindere gewenschtheid van
sommige toestanden ook de
gemeente schuld heeft, dat een
omlegging wel gewenscht, doch
niet noodzakelijk is, dat men
moet ten, konden me zeker niet ongekiekt laten.
De Deertiende Dan de vijftig locomotieven
der Rotterdamsche Stoomtram, maaraan onge.
veer achthonderd menschen verbonden zyn-
I