We troffen nog het late ijsvermaak aan op 't bevroren mater van de Lange Geer, in Vreemyk' Deze oudjes, die roe langs den Groene Hilledyk ont- daarmee nog wat zou kunnen wachten, enz. enz. Voorts wordt van deze zijde o.m. gezegd, dat men voorloopig b.v. gebaat zou zijn bij het vellen van de eene rij boomen langs den Groene Hilledijk, en een Lek-afsluiting ter plaatse, over een lengte van circa zes honderd meter. Dit ware onmiddellijk beter te bereiken, dan een groote omlegging (van 3500 M. rails), die nogal in de papieren zou loopen. Van den anderen kant zou hier een mooi pro ductief werk kunnen worden gedaan, dat de werk loosheid weer kon verminderen. De kwestie lijkt ons voorloopig nog niet opgelost. Wij bepalen ons 't liefst tot het geven van enkele actueele kieken, die de situaties goed weergeven. Tevens maakten we van de gelegenheid gebruik om van Groene Hilledijk, Beijerlandsche laan, Strevelsweg, „Vree wijk" eenige aardige foto's voor onze lezers te vervaardigen. de H. VRIJDAG 20 MAART 1931 Dapper stoomend passeert de Rotterdamsche Stoomtram naarNumansdorp den Groene Hilledyk, die aan meers- zijden met boomen is beplant. hier haar groote rol. En zij, die daar een zwaar hoofd in hebben, wijzen er op, dat de critiek op de Rotterdamsche Stoomtram, die zoo'n nuttige taak vervult met de Eilanden communicatie, wel een weinig overdreven is, dat aan de mindere gewenschtheid van sommige toestanden ook de gemeente schuld heeft, dat een omlegging wel gewenscht, doch niet noodzakelijk is, dat men moet ten, konden me zeker niet ongekiekt laten. De Deertiende Dan de vijftig locomotieven der Rotterdamsche Stoomtram, maaraan onge. veer achthonderd menschen verbonden zyn- I

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1931 | | pagina 7