VRIJDAG 29 JULI 1932
De trein rolt binnen
No. 9
uitgebreid, maar
Schouwen heeft,
vooral wat de
duinstreek betreft,
een uitgebreider
regeling voor zijn
ontwikkeling noo-
dig. Ook valt cri-
tiek aan te voeren
op gebrekkige aan
sluiting tusschen boot, bus en tram.
Het is nu zoo gesteld, dat de vereenigingen
voor vreemdelingenverkeer de hand aan den ver-
keersploeg hebben geslagen, en dit valt zeer
toe te juichen, echter zou waar Zeeland óók
economisch in algemeenen zin met betere verbin
dingen met 't vasteland gebaat is zeer veel te
zeggen zijn voor een actief comité van actie,
dat in deze vruchtdragend werk zou kunnen doen.
Mogelijk kan dit uit de V. V. V.'s in Zeeland groei
en In ieder geval, hoewel er met weinig hulp
middelen véél wordt gedaan, blijft het toch wen-
schelijk, dit probleem eens nader onder oogen te
zien. Een enquête betreffende tekorten aan plaats
ruimte (auto's gebrekkige aansluitingen enz.
zou mogelijk het begin en de basis kunnen zijn
voor een actie, welke Zeeland zal brengen in
een meer permanente verbinding met het vaste
land. Moge dan ook West-Brabant ten aanzien
van de verbindingen tot de erkenning van een
probleem komen De nieuwe, prachtige hoofd
verkeersweg door Zuid-Beveland moge hierbij
als voorbeeld dienen
Aan het veer Anna
Jacoba— Zijpe.
Op het station.
De verbinding laat zich
nog wachten (Goes).
gering aantal vaarten
de mogelijkheden te
klein. In het bijzon
der ware het noodig
het aantal diensten
GoesZierikzee uit te
breiden, terwijl ver
der de veerverbin-
dingen Anna Jacoba
en Zijpe ook wel de
critische aandacht
verdienen. Weliswaar
zijn de tarieven ver
laagd, en is het
aantal diensten
Voor het vertrek van den trein
nergens behoeft men zich te overijlen. (Vlissingen)