VRIJDAG 29 JULI 1932 De trein rolt binnen No. 9 uitgebreid, maar Schouwen heeft, vooral wat de duinstreek betreft, een uitgebreider regeling voor zijn ontwikkeling noo- dig. Ook valt cri- tiek aan te voeren op gebrekkige aan sluiting tusschen boot, bus en tram. Het is nu zoo gesteld, dat de vereenigingen voor vreemdelingenverkeer de hand aan den ver- keersploeg hebben geslagen, en dit valt zeer toe te juichen, echter zou waar Zeeland óók economisch in algemeenen zin met betere verbin dingen met 't vasteland gebaat is zeer veel te zeggen zijn voor een actief comité van actie, dat in deze vruchtdragend werk zou kunnen doen. Mogelijk kan dit uit de V. V. V.'s in Zeeland groei en In ieder geval, hoewel er met weinig hulp middelen véél wordt gedaan, blijft het toch wen- schelijk, dit probleem eens nader onder oogen te zien. Een enquête betreffende tekorten aan plaats ruimte (auto's gebrekkige aansluitingen enz. zou mogelijk het begin en de basis kunnen zijn voor een actie, welke Zeeland zal brengen in een meer permanente verbinding met het vaste land. Moge dan ook West-Brabant ten aanzien van de verbindingen tot de erkenning van een probleem komen De nieuwe, prachtige hoofd verkeersweg door Zuid-Beveland moge hierbij als voorbeeld dienen Aan het veer Anna Jacoba— Zijpe. Op het station. De verbinding laat zich nog wachten (Goes). gering aantal vaarten de mogelijkheden te klein. In het bijzon der ware het noodig het aantal diensten GoesZierikzee uit te breiden, terwijl ver der de veerverbin- dingen Anna Jacoba en Zijpe ook wel de critische aandacht verdienen. Weliswaar zijn de tarieven ver laagd, en is het aantal diensten Voor het vertrek van den trein nergens behoeft men zich te overijlen. (Vlissingen)

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1932 | | pagina 9