VRIJDAG 19 AUGUSTUS 1932 Eigenlijk is het niets bij zonders dat volwassenen spelen, want men ziet toch overal en altijd dat ouders, ooms, zelfs oudere broers en zusters met kinderen of neef jes spelen, soms met zooveel geestdrift, dat de kinderen zelf het speelgoed bijna niet aanraken. Spoortreintjes en mecano-doozen schijnen nog zoo sterke aantrekkingskracht op volwassenen te hebben, dat bij den aankoop daarvan even veel op de verlangens van kinderen als van de ouders wordt gelet. Maar tegenwoordig, nu alles systematisch en weten schappelijk moet gebeuren, is er natuurlijk een instituut op gericht, waar men kan leeren spelen, waar men wetenschap pelijk de geheimen onderwijst van vlechtdoozen, gekleurde papiertjes, bouwdoozen, poppen, allerlei gezelschapsspelen, enz. Zonder het vooraf te leeren kan men de kinderen en zich zelf even prettig met speelgoed bezig houden, maar in Duitschland, waar men alles „gründlich" en vakkundig wil doen, richtte men er een school voor op, of schoon de kinderen zich waarschijnlijk niet zullen storen aan geleerde speel-methodes.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1932 | | pagina 23