Sinds de eerste Holland
Indië-vlieger, Van der
Hoop, den afstand Amster
damBatavia aflegde, is er
heel wat veranderd.
De Koninklijke Luchtvaart
Maatschappij opende een dienst
tusschen het Nederland in, en
het Nederland buiten Europa,
een weekdienst voor passagiers,
goederen en post. De leiding
van de K-L.M. mag meer dan
tevreden zijn over de wijze,
waarop deze geregelde verbin
ding wordt onderhouden. Maar
zij verbeeldt zich niet, dat het
niet nog beter zou kunnen. Zij
denkt nog steeds aan nóg snel
lere overtochten, aan nóg meer
comfort. Men zal er binnen af-
zienbaren tijd toe overgaan om
Woestijnsporen, die een
drama doen vermoeden.
op sommige trajecten ook des
nachts te vliegen, men hoopt binnen
twee jaren er in te zijn geslaagd, om
den duur van den tocht terug te bren-
B|W gen tot zes dagen, en nog later tot drie
en een halven dag. Nieuwe vliegtuigen
worden gebouwd, waarvan de gemiddel-
W de snelheid 225 K.M. per uur zal bedragen,
W en die ook een grootere geriefelijkheid voor
m de passagiers bieden dan tot nu toe het
1 geval was.
Dan zal er practisch geen sprake meer zijn
van „afstanden", en over tien jaren zal
De streep door de woestijn is het spoor, dat een Engelsche motorploeg achterliet.
Deze meer dan 100 K.M. lange „trek" dient als wegwijzer voor de vliegtuigbe
stuurders. Ook de reusachtige geschilderde getallen, die slechts van de lucht uit
zichtbaar zijn. dienen als ..mijlpalen", op den weg naar Bagdad.
ATHENE