mm Geland. De blokken liggt poor de wielen. Aankomst van het vliegtuig op het vliegveld te Vlissingen, een der sta tions van de K.L.M.-lijn Rotterdam- Haamstede-Vlissingen-Knocke. De genoeglijke drukte op het veld. DE ZEEU De lijn Rotterdam-Haamstede bleek dadelijk een succes, en verleden jaar was reeds sprake van een flinke winst. Ook dit jaar is het verkeer op deze lijn (de kortste der wereld) nog toegenomen, en nu, in het seizoen, is de toestand zoo, dat meer malen een extra-dienst moet worden ingelascht. Hm Passencontröle is noodig, nu de lijn internationaal is geworden. Wie had ooit kunnen denken, dat Zeeland, de meest geïsoleerde provincie van ons land, zoo spoedig zou worden opgenomen in het luchtvaartverkeer Misschien is het wel juist deze isolatie, welke dit verkeer heeft mogelijk gemaakt, en zelfs reeds rendabel. Waaruit te leeren valt, dat men niet te vroeg moet klagen, maar afwachten, wat nog in het verborgene ligt Het vliegtuig heeft Zeeland stormenderhand ingenomen. De stationschefte Vlissingen met het startblok. De goederencontröle gaat gemoedelijk. Men denke zich in, welke voordeelen een der gelijke verbinding brengt. Door deze lijn is het eiland opgenomen in het groote verkeer, en thans is het mogelijk, dat het vreemdelingenverkeer zich in een snel tempo ontwikkelt, welke ontwikke ling reeds dadelijk was waar te nemen. Maar ook voor de zakenlieden beteekent het vliegtuig een belangrijk middel. Terwijl ook het goederenvervoer van beteekenis kan worden, vooral voor speciale producten. Voorts denke men aan de snellere postverbin ding. Men ontvangt in Schouwens Westhoek sommige couranten even vroeg als in de groote stad. Nu deze lijn dit jaar bovendien doorgetrok ken is naar Vlissingen, en voorts naar Knocke, wordt het voor buitenlanders ook gemakkelijk, Zeeland te bereizen. Dit is van groot belang. We hebben er reeds meermalen op gewezen, dat onze

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1933 | | pagina 8