mm
Geland. De blokken liggt
poor de wielen.
Aankomst van het vliegtuig op het
vliegveld te Vlissingen, een der sta
tions van de K.L.M.-lijn Rotterdam-
Haamstede-Vlissingen-Knocke. De
genoeglijke drukte op het veld.
DE ZEEU
De lijn Rotterdam-Haamstede bleek dadelijk
een succes, en verleden jaar was reeds sprake van
een flinke winst. Ook dit jaar is het verkeer op
deze lijn (de kortste der wereld) nog toegenomen,
en nu, in het seizoen, is de toestand zoo, dat meer
malen een extra-dienst moet worden ingelascht.
Hm
Passencontröle is
noodig, nu de lijn
internationaal is geworden.
Wie had ooit kunnen denken, dat Zeeland,
de meest geïsoleerde provincie van ons
land, zoo spoedig zou worden opgenomen
in het luchtvaartverkeer
Misschien is het wel juist deze isolatie, welke
dit verkeer heeft mogelijk gemaakt, en zelfs reeds
rendabel.
Waaruit te leeren valt, dat men niet te vroeg
moet klagen, maar afwachten, wat nog in het
verborgene ligt
Het vliegtuig heeft Zeeland stormenderhand
ingenomen.
De stationschefte Vlissingen
met het startblok.
De goederencontröle
gaat gemoedelijk.
Men denke zich in, welke voordeelen een der
gelijke verbinding brengt. Door deze lijn is het
eiland opgenomen in het groote verkeer, en thans
is het mogelijk, dat het vreemdelingenverkeer
zich in een snel tempo ontwikkelt, welke ontwikke
ling reeds dadelijk was waar te nemen.
Maar ook voor de zakenlieden beteekent het
vliegtuig een belangrijk middel. Terwijl ook het
goederenvervoer van beteekenis kan worden,
vooral voor speciale producten.
Voorts denke men aan de snellere postverbin
ding. Men ontvangt in Schouwens Westhoek
sommige couranten even vroeg als in de groote
stad. Nu deze lijn dit jaar bovendien doorgetrok
ken is naar Vlissingen, en voorts naar Knocke,
wordt het voor buitenlanders ook gemakkelijk,
Zeeland te bereizen. Dit is van groot belang. We
hebben er reeds meermalen op gewezen, dat onze