fb^aakbamdcXutm
No. 14
VRIJDAG 1 SEPTEMBER 1933
417
a fdjr-d&fc^^oMven
^fZaavkJ*Z",de LTl b°k bOVe" Het Wrah het cylindervormig
9 'fden toten te demonteeren. waarna de kegel uit het zand wordt getrokken.
MÊ RU™,ef^ ™aa,nd nadat de bergingstoren boven het wrak van de Lutine was neer-
üMBf 9elaten eni dus een begm gemaakt was met het eigenlijke goudgraverswerk moest
JÉST voendmen°n lteöndde a"e werk Ae4c"is geVe^t"denS
,4WW zhn d^r d; i™ h ee° 9r°0t gat' dat vo'gens de ondernemers niet ontstaan kan
j j krachten van zee of storm. Naar hun overtuiging is er dus een aanslao on
vaar?e°zalwordenPa^d' °°middel'iik den «*«n gedemonteerdeen nieuw ge
van voren af ^bouwd en boven het wrak worden neergelaten, waarna men opnieuw
in de aeleaenhefdno d W3ter en Z?"d b°ven het g°ud zal beginnen. Wij
vernielden SnJW paglDa eenige foto s te geven van de afbraak van den
vernielden toren op de Westergronden, die een beeld geven van de dramatische
wending, welke de sensationeele goudgraverij-op-zee heeft genomen
De heer Beckers (rechts) en de heer Taylor Kraag van^~,
de Bergings-Mij. naast hem) bestudeeren de uit den kegel
weggeslagen plaat, die door de duikers Sperling (links)
en Istermaas (tweede van linksis boven gebracht.
Toen men Zaterdagmorgen naar den toren voer. om het werk voort
te zetten, zag men dat de toren scheef stond. Men maakte reeds
plannen om door zandzuigers het gevaarte weer recht te zetten,
toen men ontdekte dat er iets ergers gebeurd was het gevaarte
was scheef gezakt, omdat er een groot gat in geslager