No. 17 .VRIJDAG 22 SEPTEMBER 1933 De constructeur Equerilley verbaasde zich, dat hij dit spinneweb met propeller niet Tilghman Richards Annular bouwde een tweedekker, die tengevolge van den de lucht in kon krijgen. (1907). eigenaardigen vleugelbouw eveneens gedoemd was op den beganen grond te blijven. Givaudon. eveneens een Franschman. bouwde de zitplaats van den piloot tusschen twee instrumenten, die veel op trommels leken. De machine roffelde goed, maar de uitvinder steeg niet op. Seddon, een Engelschmanbouwde in 1908 dit gevaarte, dat meer op de ruïne van een vliegtuig, dan op 'n startklare machine gelijkt. proeven door dit onbekende en ongeëerde legioen uit vinders genomen, de tech nici profijt hebben getrok ken. Zij deden hun voor deel met de fouten van anderen, die zonder kans op succes, zonder begeerte naar roem, vöortwerkten aan de verwezenlijking van 't ideaal de mensch vliegt. In die jaren ontstond een groot aantal fantastische machines, waarvan het meerendeel het zelfs nooit tot een opstijging bracht. De modellen wekken nu wellicht een glimlach op het gelaat van den modernen mensch, maar twintig a der tig jaar geleden, hadden zij de belangstelling van de heele wereld. Hun uitvin ders geloofden met 'n vaste overtuiging in de mogelijk heden van hun machine, niet vermoedende, dat èn hun vindingen en zelfs hun namen verloren zouden gaan.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1933 | | pagina 5