De laatste
bagage.
Yoor elk land, voor élke
provincie, is het be
langrijkste het vraag
stuk der verbindingen. We
hebben daarover reeds meer
malen geschreven in verband
met actueele kwesties. Eén
daarvan was de kwestie van
de verbinding tusschen Zuid
en Noord-Beveland. Dat het
hier een belangrijke kwestie
betreft, kan wel blijken uit
het feit, dat het werk van
het Brugcomité thans actief
gesteund wordt door de twee
grootste lichamen op Ver
keersgebied; de A.N.W.B. en de K.N.A-.C., wélke
aan de Staten van Zeeland een adres zonden, dat
aansluit op dat, hetwelk door genoemd comité is
verzonden.
Dit dus, wat de interne aangelegenheden betreft.
Belangrijk voor Zeeland zijn echter vooral de ex
terne verbindingen. Dóór gaat het om economische
belangen, welke door een goede verkeersregeling
gediend zijn.
En dan is het verheugend te lezen, hoe, blijkens
berichten in de dagbladen, de K.L.M. tot voort
zetting van den dienst op de Zeeuwsche luchtlijn,
althans op het traject, dat ook buiten het vreem
delingen-seizoen iets belooft, heeft besloten.
Van zeer groot belang kan zulks worden ge
noemd, en men mag hopen, dat het resultaat aan
de gestelde verwachtingen zal
beantwoorden. Economisch be
langrijk is echter óók de laat
ste jaren de verbinding van onze
provincie met Engeland, welke
door de Maatschappij Zeeland
op zoo uitstekende wijze is
georganiseerd.
Men mag de beteekenis van
het Vreemdelingenbezoek voor
onze provincie niet onderschat
ten, en, indien men de fabelach
tige getallen inzake het Vreem-
delingenvervoerop deze bootlijn
leest, dan kan men deze betee
kenis eerst voldoende beseffen.
Het zij gezegd, dat de Mij.
Zeeland ook alles aangewend
heeft, om haar lijn de popula-
Bij de bagagecontróle in de douaneloods.