De laatste bagage. Yoor elk land, voor élke provincie, is het be langrijkste het vraag stuk der verbindingen. We hebben daarover reeds meer malen geschreven in verband met actueele kwesties. Eén daarvan was de kwestie van de verbinding tusschen Zuid en Noord-Beveland. Dat het hier een belangrijke kwestie betreft, kan wel blijken uit het feit, dat het werk van het Brugcomité thans actief gesteund wordt door de twee grootste lichamen op Ver keersgebied; de A.N.W.B. en de K.N.A-.C., wélke aan de Staten van Zeeland een adres zonden, dat aansluit op dat, hetwelk door genoemd comité is verzonden. Dit dus, wat de interne aangelegenheden betreft. Belangrijk voor Zeeland zijn echter vooral de ex terne verbindingen. Dóór gaat het om economische belangen, welke door een goede verkeersregeling gediend zijn. En dan is het verheugend te lezen, hoe, blijkens berichten in de dagbladen, de K.L.M. tot voort zetting van den dienst op de Zeeuwsche luchtlijn, althans op het traject, dat ook buiten het vreem delingen-seizoen iets belooft, heeft besloten. Van zeer groot belang kan zulks worden ge noemd, en men mag hopen, dat het resultaat aan de gestelde verwachtingen zal beantwoorden. Economisch be langrijk is echter óók de laat ste jaren de verbinding van onze provincie met Engeland, welke door de Maatschappij Zeeland op zoo uitstekende wijze is georganiseerd. Men mag de beteekenis van het Vreemdelingenbezoek voor onze provincie niet onderschat ten, en, indien men de fabelach tige getallen inzake het Vreem- delingenvervoerop deze bootlijn leest, dan kan men deze betee kenis eerst voldoende beseffen. Het zij gezegd, dat de Mij. Zeeland ook alles aangewend heeft, om haar lijn de popula- Bij de bagagecontróle in de douaneloods.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1933 | | pagina 8