Inde montagehallen van de bekende Zeppelin- werf te Friedrichs- hafen am Bodensee wordt op het oogenblik met koortsachtigen ijver ge werkt aan den bouw van een nieuw verkeerslucht- schip, dat nog in den loop van dit jaar moet gereed komen. De Duit- schers geven blijkbaar hun pogingen om het iegtuig door het be- juurbare luchtschip te ërdringen nog niet op. vie strijdvraag hoe in de i ((toekomst het luchtver keer boven de wereld- Veen zal plaats vinden, fchijnt dan ook voorloo- \ig nog onbeslist te zullen \ijven. Een van de dagverblijven in de L. Z. 129. met sterrenkaarten aan den wand. Een blik in een der hutten Het nieuwe luchtschip, dat genummerd is de ,,L. Z. 129", zal niet van de groote mode van het oogenblik afwijken en dus volgens het stroomlijnprin- cipe worden gebouwd. De lengte van den nieuwen lucht reus bedraagt 248 meter en de grootste doorsnede 41,2 M., en hij is derhalve een minder slank broertje van de „Graf Zep pelin" (L. Z. 127). Bij den bouw worden de tot nu toe gevolgde methoden, volgens welke een Zeppelin wordt „toebereid", niet gewijzigd. Het geraamte, dat naar een systeem van in elkaar loopende hoepels is gebouwd, wordt bekleed met een bepaald soort aluminium, terwijl de buitenkant van het schip uit doek bestaat, hetwelk door een bepaalde toevoeging tegen weer en wind bestand is. De hoogste kruissnelheid van het luchtschip zal 135 K.M. per uur bedragen. Een der geweldige ringen o[ hoepels, waaruit het schip gecon strueerd is. van boven af gezien.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1934 | | pagina 4