Inde montagehallen van
de bekende Zeppelin-
werf te Friedrichs-
hafen am Bodensee wordt
op het oogenblik met
koortsachtigen ijver ge
werkt aan den bouw van
een nieuw verkeerslucht-
schip, dat nog in den
loop van dit jaar moet
gereed komen. De Duit-
schers geven blijkbaar
hun pogingen om het
iegtuig door het be-
juurbare luchtschip te
ërdringen nog niet op.
vie strijdvraag hoe in de
i ((toekomst het luchtver
keer boven de wereld-
Veen zal plaats vinden,
fchijnt dan ook voorloo-
\ig nog onbeslist te zullen
\ijven.
Een van de dagverblijven in de L. Z.
129. met sterrenkaarten aan den wand.
Een blik in een der hutten
Het nieuwe luchtschip, dat
genummerd is de ,,L. Z. 129",
zal niet van de groote mode
van het oogenblik afwijken en
dus volgens het stroomlijnprin-
cipe worden gebouwd. De
lengte van den nieuwen lucht
reus bedraagt 248 meter en de
grootste doorsnede 41,2 M., en
hij is derhalve een minder slank
broertje van de „Graf Zep
pelin" (L. Z. 127). Bij den bouw
worden de tot nu toe gevolgde
methoden, volgens welke een
Zeppelin wordt „toebereid", niet
gewijzigd. Het geraamte, dat
naar een systeem van in elkaar
loopende hoepels is gebouwd,
wordt bekleed met een bepaald
soort aluminium, terwijl de
buitenkant van het schip uit
doek bestaat, hetwelk door een
bepaalde toevoeging tegen weer
en wind bestand is.
De hoogste kruissnelheid van
het luchtschip zal 135 K.M.
per uur bedragen.
Een der geweldige ringen o[
hoepels, waaruit het schip gecon
strueerd is. van boven af gezien.