NAAR DE WEST
No. 29
Die het werk moet doen.
Met handkracht wordt de groote
vogel uit het nest gehaald
Mecanicien Stolk
controleert de mo
toren.
De Snip in z'n element.
De extra-tanks worden in de passagiersruimte van de Snip ingebouwd.
De Nederlandsche
Oceaanvliegers; van
l. naar r. marconist
v. d. Molen, gezag
voerder Hondong,
piloot v. Balkom en
werktuigkundige
Stolk.
Een Nederlandsch vliegtuig gaat den sprong over den Oceaan maken, de Snip van de
K.L.M., die een Kerstvlucht naar West-Indië onderneemt en daarna in de West
blijft, om daar het normale luchtverkeer te onderhouden. Op Waalhaven is de machine
gereed gemaakt voor de lange vlucht, waarvan 3612 K.M. boven den Oceaan afgelegd
moet worden. De passagierscabine is daarom geheel ingenomen door extra-tanks zotxfat
het mogelijk is 5500 L benzine mede te nemen. Daarmede kan een afstand van 5100 K.M.
worden afgelegd; men heeft dus tijdens de eigenlijke Oceaanvlucht tusschen Porto Praia
en Paramaribo voldoende speling van 1500 K.M.