NAAR DE WEST No. 29 Die het werk moet doen. Met handkracht wordt de groote vogel uit het nest gehaald Mecanicien Stolk controleert de mo toren. De Snip in z'n element. De extra-tanks worden in de passagiersruimte van de Snip ingebouwd. De Nederlandsche Oceaanvliegers; van l. naar r. marconist v. d. Molen, gezag voerder Hondong, piloot v. Balkom en werktuigkundige Stolk. Een Nederlandsch vliegtuig gaat den sprong over den Oceaan maken, de Snip van de K.L.M., die een Kerstvlucht naar West-Indië onderneemt en daarna in de West blijft, om daar het normale luchtverkeer te onderhouden. Op Waalhaven is de machine gereed gemaakt voor de lange vlucht, waarvan 3612 K.M. boven den Oceaan afgelegd moet worden. De passagierscabine is daarom geheel ingenomen door extra-tanks zotxfat het mogelijk is 5500 L benzine mede te nemen. Daarmede kan een afstand van 5100 K.M. worden afgelegd; men heeft dus tijdens de eigenlijke Oceaanvlucht tusschen Porto Praia en Paramaribo voldoende speling van 1500 K.M.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1934 | | pagina 30