EEN VROUW, DIE WEET
WAT ZIJ WIL
Het Dheisje, dat geen nweder maar wel een hart heejt,
aan het picknicken met „hem".
werkelijk een moeder heeft. Maar dan heeft zij haar
niet meer noodig, want een vriendelijke jongeman
heeft zich reeds over haar ontfermd, en haar alle liefde
gegeven welke een jong meisjeshart noodig heeft.
Ziedaar de groote lijn van dit vroolijke drama
vroolijk, wijl er zooveel grappige dingen in gebeuren,
en drama, omdat de ondergrond van het geheel
toch heel erg tragisch is.
Overigens is de uitbeelding van de wijze waarop
een „ster" zich tot het normale gedeelte van het
menschdom verhoudt, wel verdraaid aardig gedaan
en met groote kennis van zaken verricht.
Een belegering van persfotografen. De ster neemt
oogenblikkelijk de meest smakelijkepose aan.
Een auto met rund er-motoren.
Deze D.L.S.-Monopole-film werd
gemaakt naar de gelijknamige ope
rettevan Oscar Straus en behandelt
dus niet direct een splinternieuw
thema. Lil Dagover, Adoll Wohl-
briick, Hans Junkerman e.a. hebben
dit muziekspel in een nieuw, modern
gewaad gehuld.
ALS alle vrouwen, die weten wat zij willen,
niet verder kijken dan de kunstenaresse
Manon Cavallini (Lil Dagover), dan is het
met de kordate vrouwtjes tamelijk treurig
gesteld.
Wat zegt u bijvoorbeeld van een kunstenaresse,
die alleen leeft voor haar kunst en daardoor zelfs
man en kind grondig verwaarloost Haar eigen
dochter, de lieftallige Karin (Maria Behling), weet
zelfs niet, dat de alom gevierde ster haar mama is.
Doch dat niet alleen
eerst aan het einde van
de film wordt zij zich
eigenlijk bewust, dat zij