EEN VROUW, DIE WEET WAT ZIJ WIL Het Dheisje, dat geen nweder maar wel een hart heejt, aan het picknicken met „hem". werkelijk een moeder heeft. Maar dan heeft zij haar niet meer noodig, want een vriendelijke jongeman heeft zich reeds over haar ontfermd, en haar alle liefde gegeven welke een jong meisjeshart noodig heeft. Ziedaar de groote lijn van dit vroolijke drama vroolijk, wijl er zooveel grappige dingen in gebeuren, en drama, omdat de ondergrond van het geheel toch heel erg tragisch is. Overigens is de uitbeelding van de wijze waarop een „ster" zich tot het normale gedeelte van het menschdom verhoudt, wel verdraaid aardig gedaan en met groote kennis van zaken verricht. Een belegering van persfotografen. De ster neemt oogenblikkelijk de meest smakelijkepose aan. Een auto met rund er-motoren. Deze D.L.S.-Monopole-film werd gemaakt naar de gelijknamige ope rettevan Oscar Straus en behandelt dus niet direct een splinternieuw thema. Lil Dagover, Adoll Wohl- briick, Hans Junkerman e.a. hebben dit muziekspel in een nieuw, modern gewaad gehuld. ALS alle vrouwen, die weten wat zij willen, niet verder kijken dan de kunstenaresse Manon Cavallini (Lil Dagover), dan is het met de kordate vrouwtjes tamelijk treurig gesteld. Wat zegt u bijvoorbeeld van een kunstenaresse, die alleen leeft voor haar kunst en daardoor zelfs man en kind grondig verwaarloost Haar eigen dochter, de lieftallige Karin (Maria Behling), weet zelfs niet, dat de alom gevierde ster haar mama is. Doch dat niet alleen eerst aan het einde van de film wordt zij zich eigenlijk bewust, dat zij

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1935 | | pagina 26