m
Met een vaart gaat
toch ziet Jx iihman v
hebben Ochhet v
het naar het slot van de film. Kr is een geweldige haast hij om op lijd te komen, maar
nog hans om eventjes de gróote Monte Carlo- race te winnen. Waarom zij zoo n haast
raagt minder tijd de film zeil te yuan zien. dan het uitvoerige verhaal hierover te moeten lezen.
film tot het vervelende
genre behoort. Overigens
zijn de guitigheden van
meer voornamen aard en
dalen zeker niet af tot de
komiekerigheden van een
klucht. Het is een soort
beschaafde society-onzin,
met twee rijkaards in de
hoofdrol. Dat zijn be
trekkelijk nog jonge man
nen, aanvankelijk ver
stokte vrijgezellen, doch
die allebei, als de film be
gint, hnn eerste schreden
op het glibberige pad der
liefde zetten. Aan hnn
hardnekkige pogingen om
in den honwelijken staat
gelukkig te blijven, subsi -
dair, om in dien staat te
komen, ontleent deze. film
haar belangrijkheid. Heel
zorgvuldig heeft Forst zijn
personen gekozen, ten
volle ervan bewust, dat. als
twee hetzelfde doen of
zeggen, het nog niet altijd
hetzelfde is. Sommige
trouvailles zijn niet be
paald Hagelnieuw, al is de
wijze, waarop zij zijn ver
werkt, wel van dien aard,
dat men er andermaal een
heftig plezier in schept. De
film is dan ook meer han
dig dan knap gemaakt,
wat, onder ons gezegd,
voor een groot succes misschien nog meer waarde
heeft. In ieder geval zal dat nu blijken, als men het
resultaat hiervan met Willy Forst's vorige films
vergelijkt. Want die waren knap.
„De regisseur en de auteur zijn hei er zelfs ioi
op den dag van heden nog niei over eens in
welk land en op welke plaais de handeling van
deze film zich afspeelt.'' Dii is een gedeelte uit
de typeerende inleiding van deze Willy Forst
film der TOBIS Amsterdam.
Links Renate Miiller en
Heinz Riihmann, twee
graag geziene acteurs,
waarvan men vooral van
laatstgenoemde, helaas,
maar al. te weinig films ziet.
Alle genres zijn goed,
behalve het ver
velende," heeft
eens een wijs man ge
zegd en hiermede zijn
'we het roerend eens. Als
men nu weet. dat Allotria
het fraaie Grieksclie
woord is voor „guitig
heden", dan gelooven we
wel, dat men niet bevreesd
behoeft te zijn, dat deze
Rechts Allotria in woord
en beeld. Jenny Jugo is
stapel op haar „Kef zoel
manneke"
mnmm