cVer nachttrein van Londen naar cLa rijs Drie van deze jerry - booten zijn er op het oogenblik in dienst de complete trein kan op de vier sporen plaats vinden en wordt daar stevig vastgezet, terwijl de passagiers rustig blijven doorslapen in hun compartimenten. UnderHet drijvend station in het Kanaal de Twickenham Ferry met den completen trein aan boord. Geen overstappen pascontrole en douaneonderzoek in den treinOm 10 uur 's avonds kunt u aan Victoria-Station in London op den trein stappen, u begeeft u in den slaapwagen ter ruste en om even voor negenen stoomt u 's morgens binnen in Paris-Nord. Van de zeereis bemerkt u niets meer, want de groote nieuwe veerbooten, de Twickenham-ferry's, eigenlijk groote drijvende stations met vierdubbelspoor, slokken in Dover om half een den heelen trein met locomotief, wagons en al opde slapende reizigers blijven ongestoord bun nachtrust in de slaapwagens genieten, en als om half vijf 's morgens in Duinkerken wordt geland, rijdt de heele trein weer rustig van boord en door naar Parijs. Wees gerust de douane is zoo discreet u niet in uw sluimer en droomen te storen pas tegen het naderen, van het eindstation vinden in den trein de noodige formaliteiten plaats. En wilt u denzelfden dag weer terug ook 's avonds om 9.50 wacht u de overzee-trein weer aan Paris-Nord om u den volgenden ochtend voor kantoortijd 8.30 weer aan Victoria-Station af te leveren. Zeker, het vliegtuig heeft ons aan heel wat comfortabele en handige ver bindingen gewend maar de Southern Railway en de Fransche Staatsspoor wegen hebben hier toch een concurrentiemiddel gevonden, dat veler voorkeur hebben zal. oo ziet het er uit in de moderne eerste-klas-slaapwagens, die het overzee-ver keer LondenParijs en vice-versa onderhouden. Door de groote inrijpoorten rijdt de nachttrein de hal van 't drijvend station binnen

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1936 | | pagina 10