DE RAMP VAN HET
LUCHTSCHIP
„HINDENBURG"
WHBÊBÊBBSÊ
De Hindenburgwordt naar buiten getrokken voor 't maken van zn eerste
proefvlucht in Maart 1936.
Hen foto van een der hutten. Iedere hut was
2.20 x 1.90 m. groot en bevatte twee boven elkaar
geplaatste bedden.
Van tijd tot tijd wordt de mensehheid door
rampen getroffen juist op dat gebied, waar
op men meende bet beste, het veiligste, het
hoogste te hebben bereikt. Sinds de uitvin
ding van het vliegtuig hebben zich de ingenieurs en
alle bekwame, vooruitstrevende koppen der wereld
op de perfectionneering der luchtvaart in al haar
vormen toegelegd en het hoeft geen verwondering,
dat in de laatste tientallen jaren juist op dit gebied
de meeste rampen geschiedden.
Hoe volmaakt en hoe geperfeetionneerd ook, er zit
nog steeds een stuk pioniersarbeid in 't moderne
luchtvaartbedrijf en vroeg of laat worden de vlieg
tuigen of luchtschepen, waarop men zich het meest
Het luchtschip Hindenburg' bezat ook n rookzaalr waarin tevens n bar was
ondergebracht. Den passagiers ontbrak het aan niets, men had aan alles gedacht,
zoodat ook de meest verwenden zich behaaglijk gevoelden.
Het luchtschip „Hindenburg" boven de EngeUehe kust.