DE RAMP VAN HET LUCHTSCHIP „HINDENBURG" WHBÊBÊBBSÊ De Hindenburgwordt naar buiten getrokken voor 't maken van zn eerste proefvlucht in Maart 1936. Hen foto van een der hutten. Iedere hut was 2.20 x 1.90 m. groot en bevatte twee boven elkaar geplaatste bedden. Van tijd tot tijd wordt de mensehheid door rampen getroffen juist op dat gebied, waar op men meende bet beste, het veiligste, het hoogste te hebben bereikt. Sinds de uitvin ding van het vliegtuig hebben zich de ingenieurs en alle bekwame, vooruitstrevende koppen der wereld op de perfectionneering der luchtvaart in al haar vormen toegelegd en het hoeft geen verwondering, dat in de laatste tientallen jaren juist op dit gebied de meeste rampen geschiedden. Hoe volmaakt en hoe geperfeetionneerd ook, er zit nog steeds een stuk pioniersarbeid in 't moderne luchtvaartbedrijf en vroeg of laat worden de vlieg tuigen of luchtschepen, waarop men zich het meest Het luchtschip Hindenburg' bezat ook n rookzaalr waarin tevens n bar was ondergebracht. Den passagiers ontbrak het aan niets, men had aan alles gedacht, zoodat ook de meest verwenden zich behaaglijk gevoelden. Het luchtschip „Hindenburg" boven de EngeUehe kust.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1937 | | pagina 28