Een sensationeele stunt met drie elieytuigen die met kabels zijn
verbonden, gelijk opstijgen en gelijk landen. Een prestatie, die
de hoogste, eischen stelt aan tie, vaardigheid der piloten.
ling i/i ettelijke honderden meters
I nippertje aan den dood ontsnapte,
nrdt iltm hij had berekend.
«peil «eer heeft kunnen opnemen. Gene Austin is en
blijft de man die, om zijn brood te verdienen, zijn
van eigen vliegtuig op honderden meters hoogte uit elkaar
Gene laat springen, die zich in een soort handkoffer uit
alle een vliegtuig laat werpen, onderweg uit den koffer
lie- kruipt en zijn parachute opent. de man die met een
vlammende parachute omlaag zweeft en toch nog
older kans ziet er ongeveer heelhuids af te komen hij
het is di' man die van den vleugel van het. eene vlieg-
ieeld tuig op dien van het andere stapt alsof het een
zijn i wandeling gold over twee vaste bruggetjes,
i zijn De meeste van zijn prestaties, die aan het onge-
hhen lonfclijke grenzen, heeft Gene Austin uitgevoerd in
mger opdracht van filmmaatschappijen die hem voor elke
erliw vlucht een bepaald bedrag uitkeerden. Maar in elk
feeds van die vluchten vormde 't percentage gevaar den
hoofdfactor. Gene Austin onderschat
het niet. Hij houdt er rekening mee en
probeert door de volmaaktheid van
zijn technisch kunnen en weten het
gevaar tot 'n minimum terug te bren
gen en het toeval, voor zoover zulks
mogelijk is, uit te schakelen. Hij maakt
er zijn vak van en verdient er zijn
brood mee. En de sensatiezucht van
het publiek vindt liet goed.
Als de machine zich op groote hoogte
bevindt, begint de piloot ze met de bijl
te bewerken en kort en klein te. slaan,
totdat het hoog tijd is mor hein van zijn
parachute gebruik te maken.
schijf baar onbemande machine
pani<|t' onder de toeschouwers. Het overstappen van het eene vliegtuig op het andere. Een plotselinge
oor l't publiek een tweede luchtzak kan echter veroorzaken dat de onderste machine zich op
ii ««Mil heeft. het oogenblik van hei overstappen niet meer onder den aerohaai bevindt.