CHIHKKS J
SCHILB
De materialen worden gekeui
OÖOOOOOOO^
Het werk ra>
kunst-eollega
te boeien.
Rechte ziet Y'n 1
invloeden nfS-inwt
de voorstelUn der
Chineeeche bfdheo
A] hebben de Chineezen op liet, gebied der teeken- ej
nooit dezelfde artistieke hoogte bereikt als hun ooa lelijke
een traditie van eeuwen en een pleiade van kunstemars
Voortbouwend en terend op die traditie van hon<fcv*ii j
geleerd is, oud gedaan wordt, hebben de bewoners uit de Chine*
waar hun zonen en dochters de eerste schreden leeren zetten 0|
school, waar dezen zonen en dochteren van de zonen van het
van hetgeen men met een potlood en een penseel, met klem
Chinatown, in een moderne omgeving opgegroeide kinderen o
van een vreemde en totaal anders georiënteerde beschaving c
niet in het minst te bekommeren. Misschien ook, dat oudere
onverwoestbare taaiheid der van ouder op ouder overgeërfde
het verloren gaan ervan.
Typeerend is het zeker, dat onder de teekeningen, waaraan
er enkele zijn, d:
daad de voorstel!
der oostersche ku
natuurlijk op r<
derlijke wijze b<
Overigens, 't i
schijnt er, alweer
onze afbeeldingen,
Amerikaansche lei
grootscheeps en ui
middelen, te word
ven. Stelt u ach uv
jongen of meisje
zes jaar maar eens v
kend op '11 groot ve
aan een heuschen 1
ezel met een outii
waarover deze pen
ken te beschikken.
Maar daarvpor zij
ook in Amerika.
WOL16TS van Tninai
men er blijk [>aar 1
lijk den pas 0 rei'.
Ken schilderes van formaat.
Tn de Chineesche schilderschool te New l'ork: Zusterlijke belangstelling
voor het werk van een kleinen landschapschilder.