DE KEJNST OM TE EE VEN
Dit is de geheele klaploopende familier.l.n.r.Frank Milan, Alice BradyLucille Ball en Guy Kibbee.
Voeg daarbij dan nog de tweelingen Dotsy en Betsy, dan is het heele huishouden, waarvoor Maggie (Irene
Dunne) werktcompleet.
igenlijk is die Douglas Fairbanks Jr. een
vervelende kerel. Hij heeft niet de helft van
dien flair en bravour, welke zijn vader
zoo'n ruime mate bezat. En dat was misschien
nog niet zoo erg, als hij nu
maar niet probeerde, net
te doen of het wel zoo is.
Irene Dunne is in dit
„familiedrama" dan ook
veel en veel belangrijker
dan hij en we vragen ons
af, waaraan ze het ver
diend heeft, dat ze na al
die grootsclie zelfopoffe
ringen toch met hem
wordt opgescheept. Want
een familiedrama is liet,
Hoewel Maggie (Irene Dunne) hardnekkig weigert
den opdringerigen kwant I)an (Douglas Fair
banks Jr.) te woord te staan, zoo raakt zij hem
zelfs niet kwijt, wanneer zij in haar auto wegrijdt.
Hij is op het bagagerek geklauterd en probeert haar
zoo te imponeeren.
lijkt het hier en daar ook nog zoo grappig. Of
vindt u het soms niet nobel van een meisje, dat zich halfdood werkt, enkel
en alleen om haar klaploopende familie in weelde te laten leven? Dan komt
er een man en die zegt haar hoe zij van het leven kan genieten en die man
is dan Douglas Fairbanks Jr. Hij is een soort salon-bohemien, die er een would-
be nonchalante, doch vaak tamelijk kostbare levensbeschouwing op na houdt.
Ten slotte zwicht het meisje voor zijn overredingskracht, stuurt haar familie
het bosch in en gaat fijn met dien jongen man trouwen. Dit is dan de
kunst om te leven, waarbij tusschen haakjes kan
worden opgemerkt, dat de jongeman, die al die
wijze lessen geeft, zelf een eigen schip heeft, waarop
hij „laat" werken, terwijl hij in dien tijd het meisje
najaagt. Maar enfin, in ieder geval is dat ook „een"
kunst om te leven, en als daarbij dan nog de talrijke
vroolijke en aangename momenten gevoegd wor
den, dan komt de toeschouwer aan het einde toch
lieusch wel tot de conclusie, dat hij zich ondanks
dien jongen Douglas best geamuseerd heeft.
Hoewel deze tweelingen
Dorothy en Eslelle Steiner
maar heel weinig met het
verhaal te maken hebben,
zoo doet hun aanwezigheid
toeh zeker niet onaange
naam aan. Het. zijn nieuwe
ontdekkingen van de Radio
RKO, die in deze film
debuteeren.
Een vroolijke zomer-comedie van de
Radio RKO, waarin men met vele
populaire en misschien ook enkele
impopulaire sterren kennis maakt.