De Wildzang 1Dat De,anna Durbin ook op de kostschool populair isspreekt natuurlijk vanzelf. Uier ziet n het jrissche, fleurige stelletje, dat deze film zoo zonnig maakt. Er komt blijkbaar een kentering in de op vatting, dat de aanwezigheid van een zang ster alleen reeds voldoende is om een film aantrekkelijk te doen zijn. De laatste films met de lieftallige Deanna Durbin zijn daar o.a. het bewijs voor. Deze Universal (Croese Bosman)-film is minstens even charmant als haar voorgangster van ,,100 mannen en een meisje". jTfccanna Durbin, of, zoo- als liaar ware. naam luidt: Edna Mae is een aantrekkelijk en zeer talentvol zangsterretje, dat met één slag duizen den harten heeft veroverd. En dat zeker niet ten on rechte, want slechts zij, die geen oor liehhen voor haar magnifieke stem, zullen misschien niet in die vrij algemeene bewondering deelen. Dat zij verder een goedig, vriendelijk kind is, blijkt uit haar lieele ma nier van spelen. Het is nooit geraffineerd en er zit iets hartelijks en iets spontaans in, dat dadelijk voor haar inneemt. In deze film is zij bijvoor beeld 'n kostschoolmeisje, dat net als de andere meisjes wil geuren met haar vader, hoewel zij in werkelijkheid een halve wees is. Haar moeder is een bekende en gevierde filmactrice en kan, vol gens haar manager, zich Nog steeds begrijpt de rustige reiziger niet, wat bet meisje' eigenlijk van liem verlangt, terwijl de b edien de op den bok (A rthur Treaeher) er maar matig mee ingénomen is, dat zijn heer en meester van die stie keme relaties heeft, waar mede hij niet bekend was. De pseudo-vader (Herbert Marshall) na zijn jogeuse entree in de kostschool ontvangt va/n zijn aangewaaide pupil een kleine informatie over hetgeen hij wel en niet tot de beide directrices moet zeggen. niei—de weelde permitteeren er een bijna vol wassen dochter op na te honden. In zoogenaamde brieven van haar vader, die het. meisje zelf laat schrijven, fantaseert zij er steeds lustig op los, tot eenige barer kameraadjes argwaan krijgen. Dan laat zij stoutmoedig haar vader arriveeren, doch alsdan de andere meisjes stilletjes naar het station zijn gekomen, om dien grooten held en, jager te zien, blijft haar niets anders over dan een wildvreemden lieer als vader te adopteeren. Dat is een schatrijke zonderling (Herbert Marshall), die er na eenigen aandrang in berust, de taak van eonfectie-vader op zich te nemen en die zelfs zoo goed vervult dat. Maar dat te vertellen zou de belangstelling misschien schaden en daarom zullen we alleen maar opmerken, dat deze film, ondanks haar ernstigen ondergrond, toch vol humor, geest en charme zit, dat Deanna Durbin er weer prachtig in zingt, zonder schadende overdaad en dat de charme van het lieele verhaal niet onderdoet voor dat van haar beide voorgaande films, t.w. „Drie handige meisjes" en „1(10 mannen en een meisje". Een heerlijke, blijde film, welke oude harten jong maakt. J.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1938 | | pagina 14