DE PARIJSCHE ONDEUGD Danielle D arrieux in Nicole eoguetteert met den butler, die hour moet bewaken, totdat zijn meester den verloofde van haar heeft weten op te sporen. 'En inderdaad gelukte het haar na heel wat goocheltrucjes aan het waakzame oog van den butler te ontsnappen. namelijk zien, hoe een meisje zonder geld een rijken man aan den haak kan slaan, indien ze daarop haar zinnen'zet. Natuurlijk moeten al degenen, die er eveneens een dergelijke hobby op na houden, niet denken, dat ze na het zien van deze film het geheim van die methode door hebben, want was rijkaard nummero een niet stante pede verliefd geworden en rijkaard nummero twee niet zoo'n bullebak geweest en was dat raam niet open blijven staan, dan zou Nicoline de Cortillon (zooals Danielle in deze film heet) zonder man en zonder geld in de wereld hebben gestaan, alleen beladen met bittere ervaringen en ontgooche lingen. Nu trouwt zo aan het slot met iemand, die zoo rijk is als de zee diep. Voor dien nabob speelt Douglas Fairbanks jr. die, het vermoedelijk aan zijn beroemden vadersnaam te danken heeft, dat hij aan den sterrenhemel mag blijven bengelen. Hij Wil in alle opzichten een „lie-man" zijn, doch juist omdat hij daar kennelijk zooveel moeite voor doet, Wordt hij vaak lichtelijk onuitstaanbaar. Wij voor ons hadden die lieftallige Nicole dan ook liever aan Bill (Louis Hayward) gegeven, maar dat is een kwestie van smaak. In ieder geval is deze film een uitermate gezellig spelletje, geestig en charmant en met een inhoud welke net voldoende aanvaardbaar is, om tot het einde toe een luimige spanning te veroorzaken. De regie voerde Herman Koster. Links: Nicole (Danielle Darrieux) onder het raam, dat zoo'n belang rijke rol speelt in haar toekomstig geluk. Tot haar grooten schrik constateert Nicole, dat de man, die haar een flater liet slaan, de boezemvriend van haar verloofde is. Midden onder de opera roept de jongeman zijn vriend aan. (Helen Broderiek, Danielle Darrieux en Louis Hayward) 10 Dit is de eerste Amerikaansche film van deze Parisienne na haar vertrek van de Fransche hoofdstad naar Hollywood. De Uni versal te Amsterdam haastte zich dan ook deze film zoo spoedig mogelijk uit te brengen. Over liet algemeen konden we Danielle Darrieux niet steeds bewonderen, al erkennen we ook royaal haar talent als ac trice. Wat ze bijvoorbeeld in Mayerling gepresteerd heeft, is voor ieder, die het gezien heeft, onvergetelijk. Niet altijd was ze echter zoo gelukkig een dergelijken regisseur te hebben, die haar „maniertjes" door had en dan gebeurde het wel eens dat men met een zeer ontevreden gevoel over haar spel de bioscoop verliet. In deze film, die haar debuut op de Amerikaansche filmmarkt is, heeft ze het getroffen, dat het scenario haar volkomen vrij laat om al dan niet aanstellerig te zijn en daarom dat men haar hierin met het grootste plezier zal aanschouwen. Deze film laat

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1938 | | pagina 10