gaat Hel
beter
Morgen
Uit de nieuwe Hollandsche film Morgen gaat het beter". Willy Verhulst (Liiy
Bouwmeester) neemt van haar medeleerlingen ele condoleantie in ontvangst na den
dood van haar vader. Hoewel in zorgelijke omstandigheden achtergeblevenwordt zij
door een toeval een radio-ster van de eerste grootte.
In den prillen morgen verneemt Willy Verhuist, dat het waar was, wat zij
den vorigen avond door de microfoon aan het publiek zeidat het morgen beter zou
gaan. Want hoewel zij voor die eigenmachtigheid ontslagen uerd, deelde de
directeur haar nu mede, dat hij een groote, blijde verrassing voor haar had.
eze nieuwe Hollandsche film is
inderdaad al beter dan de
vorige (Vadertje Langbeen) en
als het „Morgen nog beter gaat",
dan twijfelen we niet of het
duurt niet lang meer of iedereen zal voortaan met
ongeduld de komst van een nieuw Hollandsch
product tegemoet zien. De film is zeer onder
houdend en afwisselend, ze lijkt grootsch van
opzet, en is klaar en helder van beeld en geluid.
En al is het gegeven ook hier en daar een beetje
gewrongen en soms een tikje langdradig, over
het geheel genomen is het een zeer genoeglijke
vertelling, waarin Lily Bouwmeester ook nu
weer, evenals in haar debuut bij Pygmalion, een
heel ondeugend zinnetje zegt. Daaraan kan de
toeschouwer zien, dat wel degelijk met zijn
smaak wordt rekening gehouden, wanneer het
er op aankomt hem zooveel mogelijk genoegen
te bereiden. Ondanks den typisch Amerikaan-
schen inslag ademt deze film een frisschen
modernen geest want al mogen we dan niot zoo
heel erg aan „sterren-cultuur" doen, er bestaan
landen waar het wel mogelijk is. Die kennis
hebben we in den loop der jaren reeds via
de buitenlandsche filmproducten opgedaan,
waarin herhaaldelijk de adoratie van een ster
werd uitgebeeld. Deze film is evenmin futloos
of flauw-geestig, gelijk we zoo vaak b\j Holland
sche films moesten constateeren. Ze is pittig,
en gelardeerd met sappige opmerkingen, terwijl
het individueele en samenspel van alle op den
voorgrond tredende artisten, zooalsTheo
Frenkel, Paul Steenbergen, Chris Baay, Louis
Grimberg, ICo Arnoldi en talrijke anderen, op
merkelijk goed is. We meenen dan ook de
Necrlandia-Film, met Rudolph Meyer en Frie-
drich Zelnik aan het hoofd, met dit nieuwe
Hollandsche product geluk te kunnen wenschen,
daar het o.i. het succes van de vorige zoo niet
zal overtreffen, dan toch minstens zal evenaren.
De knecht van de familie Verhulst (Piet Kohier) en
zijn boerenbruidje-met-centjes (Peronne Hosamo)
Degene, die deze film
gaat zien, zal onge
twijfeld versteld staan
van de vorderingen,
welke onze filmindus
trie reeds in betrekke
lijk korten tijd heeft
gemaakt. Zelfs Lily
Bouwmeester is hierin
beter dan in haar
beide vorige films,
Pygmalion incluis, en
die was toch zeker
ook al niet slecht.
Links: Hans, de harten
breker (Theo Frenkel) door
iuien Willy Verhulst haar
eerste groote liefdesteleur
stelling beleeft, in een vrien
délijk tête-d-téle met zijn
nieuwste slachtoffer. Later
keert zij dan weer tot haar
qrooten vriend en beschermer
Alfred Herder terug.