gaat Hel beter Morgen Uit de nieuwe Hollandsche film Morgen gaat het beter". Willy Verhulst (Liiy Bouwmeester) neemt van haar medeleerlingen ele condoleantie in ontvangst na den dood van haar vader. Hoewel in zorgelijke omstandigheden achtergeblevenwordt zij door een toeval een radio-ster van de eerste grootte. In den prillen morgen verneemt Willy Verhuist, dat het waar was, wat zij den vorigen avond door de microfoon aan het publiek zeidat het morgen beter zou gaan. Want hoewel zij voor die eigenmachtigheid ontslagen uerd, deelde de directeur haar nu mede, dat hij een groote, blijde verrassing voor haar had. eze nieuwe Hollandsche film is inderdaad al beter dan de vorige (Vadertje Langbeen) en als het „Morgen nog beter gaat", dan twijfelen we niet of het duurt niet lang meer of iedereen zal voortaan met ongeduld de komst van een nieuw Hollandsch product tegemoet zien. De film is zeer onder houdend en afwisselend, ze lijkt grootsch van opzet, en is klaar en helder van beeld en geluid. En al is het gegeven ook hier en daar een beetje gewrongen en soms een tikje langdradig, over het geheel genomen is het een zeer genoeglijke vertelling, waarin Lily Bouwmeester ook nu weer, evenals in haar debuut bij Pygmalion, een heel ondeugend zinnetje zegt. Daaraan kan de toeschouwer zien, dat wel degelijk met zijn smaak wordt rekening gehouden, wanneer het er op aankomt hem zooveel mogelijk genoegen te bereiden. Ondanks den typisch Amerikaan- schen inslag ademt deze film een frisschen modernen geest want al mogen we dan niot zoo heel erg aan „sterren-cultuur" doen, er bestaan landen waar het wel mogelijk is. Die kennis hebben we in den loop der jaren reeds via de buitenlandsche filmproducten opgedaan, waarin herhaaldelijk de adoratie van een ster werd uitgebeeld. Deze film is evenmin futloos of flauw-geestig, gelijk we zoo vaak b\j Holland sche films moesten constateeren. Ze is pittig, en gelardeerd met sappige opmerkingen, terwijl het individueele en samenspel van alle op den voorgrond tredende artisten, zooalsTheo Frenkel, Paul Steenbergen, Chris Baay, Louis Grimberg, ICo Arnoldi en talrijke anderen, op merkelijk goed is. We meenen dan ook de Necrlandia-Film, met Rudolph Meyer en Frie- drich Zelnik aan het hoofd, met dit nieuwe Hollandsche product geluk te kunnen wenschen, daar het o.i. het succes van de vorige zoo niet zal overtreffen, dan toch minstens zal evenaren. De knecht van de familie Verhulst (Piet Kohier) en zijn boerenbruidje-met-centjes (Peronne Hosamo) Degene, die deze film gaat zien, zal onge twijfeld versteld staan van de vorderingen, welke onze filmindus trie reeds in betrekke lijk korten tijd heeft gemaakt. Zelfs Lily Bouwmeester is hierin beter dan in haar beide vorige films, Pygmalion incluis, en die was toch zeker ook al niet slecht. Links: Hans, de harten breker (Theo Frenkel) door iuien Willy Verhulst haar eerste groote liefdesteleur stelling beleeft, in een vrien délijk tête-d-téle met zijn nieuwste slachtoffer. Later keert zij dan weer tot haar qrooten vriend en beschermer Alfred Herder terug.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1939 | | pagina 34