De eerste autoraces in Nederland Hans Stuck, de bekende coureur van Auto Union, demonstreert met R. E. L. M. Tieten» uit Weert, die Z.K.Hprins Bernhard bij de autoraces te Zandvoort zijn raceieagen oir het Zandvoortsche circuit. met Delahaye zegevierde in de klasse Op onze foto jelieileert hij Piet Nor tier die met 3000—5000 cc. cyUnderinhtmd. B. M. W. in de sportklasse winnaar werd. Start van de sportklasse op het Zandvoortsche circuit. Winnaar werd no. 40. P. J. Nortier, met B. Mit Een goed overzicht op een deel van het circuit te Zandvoort. waar Zaterdag j.l. de autoraces werden gehouden. 1 and voort heeft de primeur gehad. Donderdag M i en Vrijdag bij de training en Zaterdag tijdens de wedstrijden hebben de auto's, groote en kleinere, over het Zandvoortsche circuit gedenderd, dat nog wel geen Avus of Niirburg-Ring is, doeli waar het publiek in elk geval het voordeel had de wagens over het slechts 2300 m. lange traject telkens weer voorbij te zien snorren. En dan had men bovendien nog het voorrecht de snelheidsmonsters van Mercedes en Auto Union te kunnen bewonderen, waarmede wij maar willen zeggen, dat de organisa toren van dit autofestijn kosten noch moeite hadden gespaard om er iets bijzonders van te maken. Mogelijk groeit er uit dit sportevenement van den eersten rang nog eens een Zandvoort-Ring door onze schoone blonde duinen. Natuurlijk is dit toekomst muziek, doch wij zijn er Van overtuigd dat de K.N.A.C. en allen, die zich beijverd hebben om de Zandvoortsche races te doen slagen, het niet bij de wedstrijden van Zaterdag j.l. zullen laten. En wan neer de baan breeder wordt en langer, grootere snel heden zal toelaten en buitenlandsche wagens naar ons land zal lokken, dan zal misschien die toekomst niet eens zoo heel ver meer verwijderd liggen. Prins Bernhard laat zich door Hans Stuck de be diening van diens racewagen verklaren.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1939 | | pagina 15