m
VLIEGTUIGTYPEN VOOR DE FRANSCHE LUCHTMACHT
LOIR.E-NIEUPORJ,. 46"
I eenpersoons Acer.
J SNELHEID(400K.M.PER.UUR)
ISEW.lST.OtRUKON GfcSCH.ofAHACGtVKl
1S
BESTUURDER
SCHUTTER
DEN VOORKANT
BENEDEN
TOESTEL VOOK1
[luchtopname»
DEWOITINE „0-513
EENPERSOONS JAGER
480K H~Ptruur.)
K 4?
^ac.M.geschut
intrekbaar GEW£Eft
ONDERSTEE
I POTC7 S/tM
ÏUCHTE BOMMENWERPËrI
r
achterste
^geschutstoren
VOORSTE
geschutstoren
GESCHUTSTOREN
O KIS.GNOMÉ-RHÓNE T ONDERKANT
LUCHTGEKOELDE INTREKBAAR
MOTOREN. ONDERSTEL-
1AAAIOT „14-2*1
ZWARE BOMMENWERPER»
VOORSTE
geschutstoren
4-
760 P- K GNOM.t-R.MONE
LUCHTGEKOELDE
MOTOREN
4'
L&3K?
J plaats voor
DEN SCHUTTER
<- BENEDEN
achteraan
NOOD- UITKIJK-^
LUIK RAAM
VOOR DEN
bommen
WERPER
DEWOITIN E D. 510
EENPERSOONS JAGER
860P. K.
UI5PANO-5UIZA
MOTOR.
1 C.M. GESCHUT, VUREND
fl^RDE SCHROEF-
•At.
>- '«G-
Van de Fransche luchtmacht wordt gezegddat zij den laatsten tijd zeer vooruitgegaan is, zoowel in hoeveelheid als kwaliteit van het materiaal. Men neemt aan
dat twee van de voornaamste vliegtuigfabrieken maandelijks zeven maal zooveel machines afleveren als de heele vliegtuigindustrie in de periode van 1 September
tot 1 December 1937. Behalve de in eigen land vervaardigde toestellen bestaat de luchtmacht uit in het buitenland gekochte modellen. Zoo hebben Ouiliss jaeht-
vliegtuigen, Pratt and Whitney motoren geleverd en kreeg Koolhoven 'n belangrijke order voor zijn F.K.-58-jagers, terwijl bij Douglas bommenwerpers besteld werden.