1'
<L
25
j
meer doet en geen enk<'l
besluit neemt,. De oogen
van zijn vrouw en kinde
reu gaan open en een
gezonde, natuurlijke riva
liteit brengt ten slotte
weer het evenwicht in het
huis van den millionnair,
terwijl zij aan het einde
als belooning een grondig
gecorrigeerden millionnairs-
zoon tot echtgenoot krijgt.
I)it laatste moge dan
al het bekende sprookjes
achtige einde zijn, daar
vóór heeft eenieder én van
liet verhaal én van de
talrijke geestige uitingen
of, om het precieze Arneri-
kaansche woord te gebrui
ken, van de „wisecracks"
zoo genoten, dat hij den ma
ker en den spelers en in het
hijzonder Ginger Rogers
uiterst dankbaar gestemd is.
De eenzame millioniiair (Walter Connolly) mi tie Fijfli Avenue Girl
(Ginger Rogers) hij het prille begin van hun zoo gezegende kennismaking,
welke zoowel voor hem als voor haar zulke gelukkige gevolgen heeft.
Gregory La Cava, de regisseur, die j
door zijn hoogst verdienstelijk werk in
„Stage Door" zijn naam voorgoed ge-
vestigd heeft, maakte voor de RKO- t
Radio ook deze film vol grijnzen en
glimlachen.
Ginger Rogers zien we liever als actrice dan als da na-ster, alhoewel
zij als dienaresse van Terpsichore tocli zeker geen slecht figuur
slaat. Zij heeft echter alle kwaliteiten, welke een pittige actrice
hebben moet. In ..Stage Door" was zij in alle. opzichten een open
baring en de filmdirectors hebben oogenblikkelijk begrepen, welke
waarde zij voor hen had, want zij gingen films vervaardigen, welke vol
komen bij haar talent aansloten. En zoo krijgen we dan in deze „Fiftli
Avenue Girl" weer liet onvervalsohte Amerikaansehe meisjestype, dat
gewend is zich alleen door het moeilijke leven te slaan en daarbij van
haar mondje gebruikt maakt op een manier, welke even afdoende als
geestig is.
Zij zit op een bank in een park haar schamelen maaltijd te nuttigen,
als een sinjeur naast haar plaats neemt, die zich ondanks zijn rijkdommen
ontzaglijk eenzaam voelt. Hij is jarig, doch noch zijn vrouw en dochter,
noch zijn zoon hebben dat de moeite waard gevonden thuis te blijven,
zoodat hij zijn duur paleis is ontvlucht en zijn geboortedag op een bankje
in het park gaat, vieren. Dan probeert hjj te praten en vertelt haar
van den voor hem zoo belangrijken v
dag, doch zij kent maar al te goed w
liet zoete getjielp van de manne- "V §V»)
lijke vogelaars, om zich daardoor v
nog te laten beetnemen. Geestig
en ad rein pareert zij al zijn 0v r
gezegden, doch ten slotte, als zij
zijn eerlijke bedoelingen ziet. 'r*r rGHItLk
gaat zij met hem mee naar een A un c[^y'Vj|L
sjiek cabaret, waar zij bij iede- ivl!Ili' ff)
ren slok van den duren champagne den in- —tf v
druk heeft „alsof zij een paar zijden kousen - M
Zoo begint dit, prachtverhaal van een werk-
looze stenotypiste en een ongelukkigen mil- iJ -
lionnair (Walter Connolly). Hij neemt haar V_\\
zelfs mee naar zijn huis en stelt, haar als ^1^
zijn raadsvrouwe aan, zonder welke hij niets
De familie liortlen, bestaande uit vrouw, zoon en dochter, respectievelijk ver
tolkt door Verree Teasdale, Tim Holt en Kaihryn Adams, houdt krijgsraad
wat te doen in de voor hen zoo uiterst precaire situatie.
En. passant knapt Mary Gray de niet vlottende liefdesaffaire tusschen de
(loehte-r des huizes en den chauffeur even op, waarbij harde noten worden
gekraakt. (Ginger Rogers en James Ellison).