1' <L 25 j meer doet en geen enk<'l besluit neemt,. De oogen van zijn vrouw en kinde reu gaan open en een gezonde, natuurlijke riva liteit brengt ten slotte weer het evenwicht in het huis van den millionnair, terwijl zij aan het einde als belooning een grondig gecorrigeerden millionnairs- zoon tot echtgenoot krijgt. I)it laatste moge dan al het bekende sprookjes achtige einde zijn, daar vóór heeft eenieder én van liet verhaal én van de talrijke geestige uitingen of, om het precieze Arneri- kaansche woord te gebrui ken, van de „wisecracks" zoo genoten, dat hij den ma ker en den spelers en in het hijzonder Ginger Rogers uiterst dankbaar gestemd is. De eenzame millioniiair (Walter Connolly) mi tie Fijfli Avenue Girl (Ginger Rogers) hij het prille begin van hun zoo gezegende kennismaking, welke zoowel voor hem als voor haar zulke gelukkige gevolgen heeft. Gregory La Cava, de regisseur, die j door zijn hoogst verdienstelijk werk in „Stage Door" zijn naam voorgoed ge- vestigd heeft, maakte voor de RKO- t Radio ook deze film vol grijnzen en glimlachen. Ginger Rogers zien we liever als actrice dan als da na-ster, alhoewel zij als dienaresse van Terpsichore tocli zeker geen slecht figuur slaat. Zij heeft echter alle kwaliteiten, welke een pittige actrice hebben moet. In ..Stage Door" was zij in alle. opzichten een open baring en de filmdirectors hebben oogenblikkelijk begrepen, welke waarde zij voor hen had, want zij gingen films vervaardigen, welke vol komen bij haar talent aansloten. En zoo krijgen we dan in deze „Fiftli Avenue Girl" weer liet onvervalsohte Amerikaansehe meisjestype, dat gewend is zich alleen door het moeilijke leven te slaan en daarbij van haar mondje gebruikt maakt op een manier, welke even afdoende als geestig is. Zij zit op een bank in een park haar schamelen maaltijd te nuttigen, als een sinjeur naast haar plaats neemt, die zich ondanks zijn rijkdommen ontzaglijk eenzaam voelt. Hij is jarig, doch noch zijn vrouw en dochter, noch zijn zoon hebben dat de moeite waard gevonden thuis te blijven, zoodat hij zijn duur paleis is ontvlucht en zijn geboortedag op een bankje in het park gaat, vieren. Dan probeert hjj te praten en vertelt haar van den voor hem zoo belangrijken v dag, doch zij kent maar al te goed w liet zoete getjielp van de manne- "V §V») lijke vogelaars, om zich daardoor v nog te laten beetnemen. Geestig en ad rein pareert zij al zijn 0v r gezegden, doch ten slotte, als zij zijn eerlijke bedoelingen ziet. 'r*r rGHItLk gaat zij met hem mee naar een A un c[^y'Vj|L sjiek cabaret, waar zij bij iede- ivl!Ili' ff) ren slok van den duren champagne den in- —tf v druk heeft „alsof zij een paar zijden kousen - M Zoo begint dit, prachtverhaal van een werk- looze stenotypiste en een ongelukkigen mil- iJ - lionnair (Walter Connolly). Hij neemt haar V_\\ zelfs mee naar zijn huis en stelt, haar als ^1^ zijn raadsvrouwe aan, zonder welke hij niets De familie liortlen, bestaande uit vrouw, zoon en dochter, respectievelijk ver tolkt door Verree Teasdale, Tim Holt en Kaihryn Adams, houdt krijgsraad wat te doen in de voor hen zoo uiterst precaire situatie. En. passant knapt Mary Gray de niet vlottende liefdesaffaire tusschen de (loehte-r des huizes en den chauffeur even op, waarbij harde noten worden gekraakt. (Ginger Rogers en James Ellison).

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1940 | | pagina 25