aidscK Oost-Iiiclië r - IIHBSaiMBFl an k»igen grootte, noch wat betreft de ccon tie, noch wat betreft de outillage, chep it alle werelddeelen loopen er aan, en en de bedrijvigheid, welke men r dei ven langen dag kan waarnemen, oude, iet doen vermoeden, dat al deze ruktt ch afspeelde onder het tropen- onnel indien men dit tijdens de beschou- fiks op den eigen schedel voelde ring randt Een 'andjo j meest bekende havens is wel Priok, welke in 1886 werd open- esteld 'as het oorspronkelijk de bedoeling iet d: groote havenwerken ook handel n int tie erheen te trekken, ten einde rijze een groot centrum te vormen, klimaat maakte dit onmogelijk, lijk wel door de in de tropen zoo gevreesde malariakoort sen. Vestiging op groote schaal bleef daardoor weliswaar uit, maar de haven zelf groeide en bloeide, vooral toen de moderne verkeers middelen een snel ver voer der goederen van Tandjong Priok naar andere plaatsen mogelijk begon te maken. Drukte oj) de aanlegsteigers te Tandjong Priok. Passagiers verlaten een schip in de haven ran Tandjong Priok. Een typisch Indisch tafereeltje op een der kaden lnlandsche havenarbeiders genieten van de avondkoelte.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1940 | | pagina 17