aidscK Oost-Iiiclië
r -
IIHBSaiMBFl
an k»igen grootte, noch wat betreft de
ccon tie, noch wat betreft de outillage,
chep it alle werelddeelen loopen er aan,
en en de bedrijvigheid, welke men
r dei ven langen dag kan waarnemen,
oude, iet doen vermoeden, dat al deze
ruktt ch afspeelde onder het tropen-
onnel indien men dit tijdens de beschou-
fiks op den eigen schedel voelde
ring
randt
Een
'andjo
j meest bekende havens is wel
Priok, welke in 1886 werd open-
esteld 'as het oorspronkelijk de bedoeling
iet d: groote havenwerken ook handel
n int tie erheen te trekken, ten einde
rijze een groot centrum te vormen,
klimaat maakte dit onmogelijk,
lijk wel door de in de tropen zoo
gevreesde malariakoort
sen. Vestiging op groote
schaal bleef daardoor
weliswaar uit, maar de
haven zelf groeide en
bloeide, vooral toen
de moderne verkeers
middelen een snel ver
voer der goederen
van Tandjong Priok
naar andere plaatsen
mogelijk begon te
maken.
Drukte oj) de aanlegsteigers te Tandjong Priok.
Passagiers verlaten een schip in de haven ran Tandjong Priok.
Een typisch Indisch tafereeltje op een der kaden
lnlandsche havenarbeiders genieten van de avondkoelte.