STOM GELUK! 'SOLIDOX EEN VERRASSEND RESULTAAT Zij besteedt groote zorg aan haar uiterlijk. ~téqet\tat\dstéen door Richard Conncll 3D U kunt direct met knippen beginnen. PATRONENKANTOOR PANORA 14 Aan den voorkant wit, aan den achterkant AANGETAST DOOR TANDSTEEN (Wat de tandspiegel te zien {af) Maar hoe staat het met haar tanden? Aan de voorrijde zien haar tanden er prachtig verzorgd uit, maar aan de achterzijde zijn zij met een laag tandsteen bedekt. En hiervan weet zij niets! Wetenschappelijke onderzoekingen hebben aan» j getoond, dat het gebit van zeven van de tien .menschen door tandsteen is aangetast. Het tand steen hecht zich aan den tandhals vast, dringt hoe langer hoe dieper tusschen tanden en tand< vleesch en berooft ten slotte den wortel van zijn houvast. Breek daarom met den ouden sleur! Met moderne tandverzorging door Solidox, het nieuwe Nederlandsche tandpasta, bestrijdt J U de zoo gevreesde tandsteenvorming. Want Solidox is het eenige tandpasta, dat Sulfo. ricinoleaat bevat, een preparaat, dat tand» steen oplost, zonder het tandglazuur te schaden. Begin nog heden Uw tanden te verzorgen met Solidox-tandpasta. Gebruik Solf dox tweemaal per dag en ga tweemaal per jaar naar Uw tandarts. CENT PER TUBE VOLDOENDE VOOR 60 X POETSEN Alleen Solidox bevat Sul- foricinoleaat, het bijzondere preparaat, dat de oorzaak van verschillende landziek ten, tandsteen, verwijdert. Nedsrl. Octrooi 19178. kunt U bereiken met een Kant-en-K laar patroon. Deze duidelijke en gemak kelijke Kant-en-Klaarpatronen stellen iedere vrouw in staat, de elegantste, modernste japon nen, mantels en andere klee- dingstukken te vervaardigen. Met zoo'n patroon behoeft U geen voorbereidende werk zaamheden te doen. De hierbij afgebeelde keurige japon laat U zien, wat met een No. lap stof en een Kant-en-Klaar- 1607 patroon kan worden bereikt. Van dit model kunt U knippatronen bestellen in maten 40-42-44-46-48 a 35 ct. plus 5 ct. porto. Levering uit voorraad per post binnen 24 uur. Bestellingen kunnen als volgt geschie den door bemiddeling van Uw agent, Uw bezorgèr of den boékhandeldoor girostorting op no. 29363/door toezending van het bedrag per post wissel of in postzegels aan het NASSAUPLEIN 1 HAARLEM Farwell's vingers sloten zich vaster om het antieke, uit jade gesneden beeld. De bel aan de deur van de flatwoning rinkelde hard en sclierp. karwei] fronste verstoord zijn voor hoofd. Hij schoof het zware beeld terug in het teakhouten kabinet, maar hij verzette geen stap om open te doen. Opnieuw werd er gescheld. Zonder zich te verroeren, hield hij de deur in 't oog. Langzaam drukte iemand den knop naar beneden. Een man trad binnen, een miezerig ventje met een konijnengezicht je: hij had een zwart valies bij zich. „Bent u mijnheer Greenwood?" vroeg de man. „Neen. 'n Vriend van hem. Hij is de deur uit. Wat komt u doen?" „Kunt u dit misschien voor hem tee kenen?" „Wat teekenen?" „Dit bewijsje. Dan weet hij, dat ik geweest ben." Hij .hield den ander een stuk papier voor. „Niemand vertrouwt tegenwoordig z'n evenmenseh," merkte de man mees muilend op. „Waar is het voor?" snauwde Far- well. „Piano stemmen. We komen iedere drie maanden. Mijnheer Greenwood heeft een contract...." „Maak je er '11 gewoonte van, bij je klanten in huis te stappen zonder te wachten tot iemand opendoet?" vroeg Farwell. „O, neen, mijnheer," zei de man, „maar de deur was niet op slot en ik dacht dat liet wel goed zou zijn, van wege het eoht.ract, ziet u, en ik moest toch de piano stemmen, want voor ieder karweitje ontvang ik zooveel en ik heb een gezin en dus dacht ik. „Kom morgen maar. terug." „Dat gaat niet. Volgens 't contract moet 't vandaag gebeuren. Bovendien, morgen heb ik weer andere adressen, 'k Moet nü hier aan het werk." „Hoe lang duurt het?" „Niet zoo lang. Misschien '11 half uurtje." „Maak dan maar vlug voort." Farwell zat in een gemakkelijken stoel in een hoek van de groote huis kamer. Hij probeerde wat te lezen in een boek. De man sloeg een paar toetsen aan. waarschijnlijk eenige grepen uit het liedje „Teere handen, waar ik van houd." Toen ping, ping, ping, op de hooge toetsen. Farwell wendde zijn hoofd om en met dreigenden blik keek hij den man op den rug. „'11 Magnifiek huis heeft ie hier," merkte de man op. „Vind je?" zei Farwell kortaf. „Zeker 'n rijkaard, die mijnheer Greenwood?" „Ja.... zeer rijk. Maar laat daar door je gedachten niet van je werk afdwalen." „O, ik kan praten en werken tegelijk," antwoordde de man. Ping, ping ping. „Teere handen, waar ik van houd." Ping. Farwell stak een sigaret op en ging langzaam een der slaapkamers binnen. Aanstonds daarop kwam hij weer terug naar de huiskamer. „Hoe staat 't, er mee?" vroeg hij. nog een ,,'k Schiet al op," antwoordde de man. „Ofschoon er nog heel wat te doen valt. Zoo'n prachtige piano wordt er niet beter van door er cocktails in te gieten." Ping, ping, ping. „Ik zou er op durven wedden, dat die beeldjes daar heel wat waard zijn," sprak de man. Ping, ping, ping. „Ongeveer honderdtwintigduizend gulden," antwoordde Farwell. „Sjonge," bromde de man. Ping, ping, ping. Hij maakte eenige snaren vast en gebruikte daarbij z'n gereedschap. „Bankier is toch een betere betrek king dan pianostemmer," merkte hij op. „Honderdtwintigduizend pegels, Sjonge!" Ping, ping, ping. Farwell ijsbeerde door de kamer, nerveus aan zijn sigaret trekkend. „Er is iemand aan de deur," waar schuwde de pianostemmer. „Misschien is het mijnheer Greenwood; nu kan hij het contract zelf afteekenen Farwell draaide zich op z'n hakken om en keek naar de deur. f Een welgedaan man, met het uitge streken gezicht en de donkere kleeding, die een huisbediende eigen zijn, stond in de deuropening. „Neemt u mij niet kwalijk," sprak hij. „Bent u een van de bedienden?" vroeg Farwell. „Ja, mijnheer. De butler, mijnheer." „Ik ben een vriend van mijnheer Greenwood; ik kwam hem opzoeken en heb zoolang hier gewacht," zei Farwell. „Ik ben bezig de piano te stemmen," zei de man. „Ik kan u helaas niet zeggen, hoe laat mijnheer Greenwood terugkomt." „Ik wacht dan maar niet langer," zei Farwell, terwijl liij op z'n horloge keek. „Binnen 'n uurtje of zoo zal ik hem uit de sociëteit opbellen." „Uitstekend, mijnheer." De pianostemmer borg zijn gereed schap in zijn valies. „Ik ben klaar," maakte hij bekend. „Teekent u hier even. Zoo is liet in orde." Farwell en de pianostemmer wandel den de trap af en het huis uit. „Goeiendag en het beste," zei de pianostemmer, maar Farwell liep met groote passen weg, zonder te ant woorden. „Geef me een borrel, Charlie, 'n Dub bele. Wat '11 pech! Maanden geleden heb ik dat karweitje al voorbereid. Van daag moest ik toeslaan. Morgen gaat dat spul naar '11 museum. Het mannetje, dat voor mij op den uitkijk stond, gaf ine een tip, dat de bedienden weg waren. Vermomd wandelde ik naar binnen en trof den ouden Greenwood alleen thuis, 't Was een klusje van niks 0111 hem op zijn bed vast te binden en zijn mond te snoeren. Ik zou juist beginnen met dat stukkie in te pakken, toen zoo'n suf ferd van een pianostemmer binnen kwam. Die vent stond me in den weg. Ik veronderstelde dat hij uit zichzelf gauw genoeg verdwijnen zou, en daarom gebruikte ik geen geweld, maar de duivel hale hem hij bleef aldoor aan die piano knoeien, en eindelijk, toen hij klaar was met z'n gepingel, komt een van de bedienden terug, en moest ik er vlug tusschenuit trekken. Beroer der kon 't al niet. Charlie! Geef me er „Luister nou, Ben, ik héb mijn best gedaan. Zonder herrie kwam ik binnen.

Tijdschriftenbank Zeeland

Ons Zeeland / Zeeuwsche editie | 1941 | | pagina 14