Professional Products
facilitair bedrijf
SBUFJB
VERKOOP - VERHUUR
geluid licht video *podia
Opus sound facilitair
Lange Vorststraat 73 - 4461 JN Goes
Opus sound: Komt U overal tegen.
Opus sound: Voor totaal amusement.
Opus sound: Voor begeleiding artiesten en P.A. Service.
Opus sound: Voor het slagen van uw festiviteit.
Opus sound: Voor geluid, belichting en verlichting.
Opus sound: Voor grootbeeld video presentatie.
Opus sound: Facilitair bedrijf Zeelandhallen.
voor vrijblijvende documentatie en informatie 01100-13313/30495/fax 28478
Enige facilitair bedrijf in Zeeland
Op professionele wijze kunnen wij uw festiviteit in de breedste zin van hei
woord voorzien van":
Geluidsapparatuur en P.A. Service
Belichtingsinstallaties 25 kw
Demontabele podiumblokken
Modeshow loopplankiers
Mobiele podiumtrailer 60m2
Special effects en Rook en Detectie systemen.
Disco show en playbackshow organisatie.
Grootbeeld video presentatie
Turn-key amusements organisatie.
totaaldealer voor zeeland van
gelnidsverhnurfcedrijf
SBUNB
O IV S P0P0
A "7
P.A.
LIGHT
SERVICE
TEL. 01100-13313/30495 fax: 2847.8
VERKOOP-VERHUUR
PROF. GELUIDSAPPARATUUR
Lange Vorststraat 73 4461 JN Goes
Tel 01100-13313-30495
CURSUS PUBLICITEIT VOOR POPGROEPEN
Op 21 september organiseert het Zeeuws Popoverleg een cursus "Publiciteit
voor Popgroepen" in het gebouw van het Zeeuws Steunpunt Kunstzinnige Vorming
en Volwasseneneducatie in Middelburg.
De cursus publiciteit voor popgroepen geeft in 3| uur weer hoe je publiciteit
voor een popgroep kan maken en krijgen. De cursus is bedoeld voor hen die als
muzikant, manager of boeker bij een popgroep betrokken zijn of van plan zijn
een dergelijke functie te aanvaarden. In deze cursus komen praktische zaken
als een biografie en een persbericht, de groepsfoto, de poster, de demotape,
de organisatie van de band, contacten met zaalhouders, journalisten en radio-
en t.v.-makers uitgebreid aan de orde. Het onderricht wordt geïllustreerd met
voorbeelden uit de praktijk. In de cursus kunnen de ervaringen van de cursis
ten worden betrokken. Ook al wisselt de publiciteitsstrategie per popgroep,
dan nog kunnen deelnemers van elkaar leren.
De cursus publiciteit geeft geen theorie, maar wisselt ervaringen uit.
Daarmee is de cursus ook geen lezing. Bedoeling is alle cursisten actief bij
het onderricht te betrekken.
De maker van de cursus is Fer Abrahams (37). Abrahams is econoom. Hij verzorg
de dertien jaar lang als journalist bij het muziekblad Oor naast nieuwsitems,
interviews, concert- en plaatrecensies ook de agendarubriek. Vanaf 1972 orga
niseerde hij al dan niet in samenwerking met anderen vierhonderd concerten,
festivals en evenementen, waaronder Oor's eerste Nederlandse groepenpresenta-
ties, 150 D-days in Paradiso (presentatie van Nederlandse punk en new wave
bands) en zes keer de Grote Prijs van Nederland (een jaarlijks muziekconcours
voor popgroepen). Twee jaar lang combineerde hij werkzaamheden als manager
en platenbaas van een independentlabel.
Abrahams was ook de man achter "Pop de Paperassen", de Elseviers belasting-
gids voor popmuzikanten. Voor elk gebeuren was hij verantwoordelijk voor de
publiciteit. Abrahams is ook actief als platenproducer van onder andere ver
zamelplaten als "Uitholling Overdwars" (met de eerste opnames van de latere
Nederlandstalige golf) en "Rhythm Rhyme" (Nederlandse hiphop). Hij "plugde"
deze platen ook bij radio en t.v. Abrahams produceerde een serie radio-uit
zendingen voor Radio Nederland Wereldomroep en 26 t.v.-uitzendingen voor Super
Channel
Huidige projecten zijn een boek en cassette over Surinaamse muziek alsmede een
serie rockavonden in de Melkweg te Amsterdam onder het motto Club Liever Live.
Voor het blad Disco Dance schrijft hij een serie portretten over discjockeys.
In al die hoedanigheden heeft hij te maken met publiciteit: of als organisator
moet hij zorgen voor publiciteit of als journalist werkt hij met personen die
graag willen dat er over hen gepubliceerd wordt. Zodoende kent hij de publici
teit sbussiness van beide kanten.