Professional Products facilitair bedrijf SBUFJB VERKOOP - VERHUUR geluid licht video *podia Opus sound facilitair Lange Vorststraat 73 - 4461 JN Goes Opus sound: Komt U overal tegen. Opus sound: Voor totaal amusement. Opus sound: Voor begeleiding artiesten en P.A. Service. Opus sound: Voor het slagen van uw festiviteit. Opus sound: Voor geluid, belichting en verlichting. Opus sound: Voor grootbeeld video presentatie. Opus sound: Facilitair bedrijf Zeelandhallen. voor vrijblijvende documentatie en informatie 01100-13313/30495/fax 28478 Enige facilitair bedrijf in Zeeland Op professionele wijze kunnen wij uw festiviteit in de breedste zin van hei woord voorzien van": Geluidsapparatuur en P.A. Service Belichtingsinstallaties 25 kw Demontabele podiumblokken Modeshow loopplankiers Mobiele podiumtrailer 60m2 Special effects en Rook en Detectie systemen. Disco show en playbackshow organisatie. Grootbeeld video presentatie Turn-key amusements organisatie. totaaldealer voor zeeland van gelnidsverhnurfcedrijf SBUNB O IV S P0P0 A "7 P.A. LIGHT SERVICE TEL. 01100-13313/30495 fax: 2847.8 VERKOOP-VERHUUR PROF. GELUIDSAPPARATUUR Lange Vorststraat 73 4461 JN Goes Tel 01100-13313-30495 CURSUS PUBLICITEIT VOOR POPGROEPEN Op 21 september organiseert het Zeeuws Popoverleg een cursus "Publiciteit voor Popgroepen" in het gebouw van het Zeeuws Steunpunt Kunstzinnige Vorming en Volwasseneneducatie in Middelburg. De cursus publiciteit voor popgroepen geeft in 3| uur weer hoe je publiciteit voor een popgroep kan maken en krijgen. De cursus is bedoeld voor hen die als muzikant, manager of boeker bij een popgroep betrokken zijn of van plan zijn een dergelijke functie te aanvaarden. In deze cursus komen praktische zaken als een biografie en een persbericht, de groepsfoto, de poster, de demotape, de organisatie van de band, contacten met zaalhouders, journalisten en radio- en t.v.-makers uitgebreid aan de orde. Het onderricht wordt geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk. In de cursus kunnen de ervaringen van de cursis ten worden betrokken. Ook al wisselt de publiciteitsstrategie per popgroep, dan nog kunnen deelnemers van elkaar leren. De cursus publiciteit geeft geen theorie, maar wisselt ervaringen uit. Daarmee is de cursus ook geen lezing. Bedoeling is alle cursisten actief bij het onderricht te betrekken. De maker van de cursus is Fer Abrahams (37). Abrahams is econoom. Hij verzorg de dertien jaar lang als journalist bij het muziekblad Oor naast nieuwsitems, interviews, concert- en plaatrecensies ook de agendarubriek. Vanaf 1972 orga niseerde hij al dan niet in samenwerking met anderen vierhonderd concerten, festivals en evenementen, waaronder Oor's eerste Nederlandse groepenpresenta- ties, 150 D-days in Paradiso (presentatie van Nederlandse punk en new wave bands) en zes keer de Grote Prijs van Nederland (een jaarlijks muziekconcours voor popgroepen). Twee jaar lang combineerde hij werkzaamheden als manager en platenbaas van een independentlabel. Abrahams was ook de man achter "Pop de Paperassen", de Elseviers belasting- gids voor popmuzikanten. Voor elk gebeuren was hij verantwoordelijk voor de publiciteit. Abrahams is ook actief als platenproducer van onder andere ver zamelplaten als "Uitholling Overdwars" (met de eerste opnames van de latere Nederlandstalige golf) en "Rhythm Rhyme" (Nederlandse hiphop). Hij "plugde" deze platen ook bij radio en t.v. Abrahams produceerde een serie radio-uit zendingen voor Radio Nederland Wereldomroep en 26 t.v.-uitzendingen voor Super Channel Huidige projecten zijn een boek en cassette over Surinaamse muziek alsmede een serie rockavonden in de Melkweg te Amsterdam onder het motto Club Liever Live. Voor het blad Disco Dance schrijft hij een serie portretten over discjockeys. In al die hoedanigheden heeft hij te maken met publiciteit: of als organisator moet hij zorgen voor publiciteit of als journalist werkt hij met personen die graag willen dat er over hen gepubliceerd wordt. Zodoende kent hij de publici teit sbussiness van beide kanten.

Tijdschriftenbank Zeeland

Popinfoboek | 1989 | | pagina 25