Eén boring mislukte, door heevigen storm,
er bleef 22 meter buis in de grond zitten.
De aannemer diende een claim in:
Opnieuw boren 112,-
Buis kwijt f 256.-
Totaal 368,-
Na veel heen en weer schrijven werd door
GS 141,- vergoed.
Later kwamen de commissie uit GS, de vier
gemeentebesturen en de 28 polderbesturen
weer bij elkaar. Allen gingen aarzelend
akkoord.
De werkzaamheden begonnen nu goed op
gang te komen. In 1936 werden door aan
nemer Tjade uit Haarlem nog vier grondbo
ringen verricht. Er werden grondmonsters
genomen, onderzoek naar elektriciteits
kabels gedaan en de elektromechanische
installatie van het beweegbaar bruggedeelte
werd ontworpen. Ook werden stroomsnel-
heidsmetingen gedaan. Het bedrijf Hoogen-
boezem en Van der Tak bood hiervoor een
motorschip met bemanning aan voor 30,-
per dag, of een schip met één duiker en twee
man personeel voor 40,- per dag.131
Afb. 3. Grondplan
tekening van de
noordelijke toegangs
weg van de Zand-
kreekbrug. (Zeeuws
Archief.)
17
/J03
J ANDKREEKOVERBRUOGINO
noordelyken toegangsweg
gemeente kortgene sectie- f schaal i:iooc