Eén boring mislukte, door heevigen storm, er bleef 22 meter buis in de grond zitten. De aannemer diende een claim in: Opnieuw boren 112,- Buis kwijt f 256.- Totaal 368,- Na veel heen en weer schrijven werd door GS 141,- vergoed. Later kwamen de commissie uit GS, de vier gemeentebesturen en de 28 polderbesturen weer bij elkaar. Allen gingen aarzelend akkoord. De werkzaamheden begonnen nu goed op gang te komen. In 1936 werden door aan nemer Tjade uit Haarlem nog vier grondbo ringen verricht. Er werden grondmonsters genomen, onderzoek naar elektriciteits kabels gedaan en de elektromechanische installatie van het beweegbaar bruggedeelte werd ontworpen. Ook werden stroomsnel- heidsmetingen gedaan. Het bedrijf Hoogen- boezem en Van der Tak bood hiervoor een motorschip met bemanning aan voor 30,- per dag, of een schip met één duiker en twee man personeel voor 40,- per dag.131 Afb. 3. Grondplan tekening van de noordelijke toegangs weg van de Zand- kreekbrug. (Zeeuws Archief.) 17 /J03 J ANDKREEKOVERBRUOGINO noordelyken toegangsweg gemeente kortgene sectie- f schaal i:iooc

Tijdschriftenbank Zeeland

De Spuije | 2013 | | pagina 19