!De derde generatie A. Spruit (schoonzoon), IV
"^5 T* jij Jan de Muijnck Rzn. en Jan de Muijnck
Czn. nam het bewind over in resp. 1980 en
Sinds 2014 kwamen naast Jan Rzn. twee h
jonge heren van de vierde generatie het ir
team versterken bij de Fa. de Muijnck en vi
Het managementteam bestaat nu uit de d
heren Jan de Muijnck Rz., Ries Spruit Azn. w
Afb. 2. Thona de Muijnck achter het stuur en Cornelis de Muijnck Jzn. die de ver- le
van de taxi, 1923. (Afbeeldingen 2-4 col- antwoordelijkheid dragen over een bedrijf ei
lectie M. Mol.) bestaande uit vier afdelingen o.a. vervoer, e
reparatie en spuiterij met meer dan dertig v
werknemers. Daarnaast is er een wagen- p
die. Jan de Muijnck moest garanderen dat park bestaande uit ruim zestig bussen met d
tweemaal daags de bus naar Goes zou rij- chauffeurs voor de tour. n
den en eenmaal per week naar Middelburg. C
Bovendien kwam er een verordening dat de d
bus op zondag niet verder mocht rijden dan
weg in het begin van het dorp. q
Ook was het de bedoeling van Jan Azn. |^H| II v ËFvEfll
om in drie plaatsen een garagebedrijf te
nout niet de juiste man op deze plaats was r
en rond 1929 moest het bedrijf beeïndigd Afb. 3. De eerste bus voor het traject Borsse- 1
worden. le-Goes. Achter het stuur Bram de Muijnck, r
Voor de oudste dochter Thona, waren de 1923. e
plannen voor het starten van een garage te I
Goes vergevorderd; echter ook hier werd na r
enige tijd van afgezien, aangezien de echt- g
genoot van Thona de voorkeur gaf aan een Himri 1
beroep in de agrarische sector. ■Mfccf' c
Daardoor was vader Jan Azn. genoodzaakt i
alleen verder te gaan met zijn tweede zoon ^H| i
Bram in het bedrijf te Borssele. Tot aan Wmf - I
zijn dood in 1932 heeft hij met zijn zoon -
dit bedrijf voortgezet. Daarna werd het g
onder de naam van moeder als 'wed. J. de 1
Muijnck en zn.' voortgezet tot haar overlij- <-
In 1947 kwam het bedrijf onder de leiding Afb. 4. Bram de Muijnck als chauffeur, t
te staan van de drie gebroeders Abraham 1925. 1
20