4 DE STELTKLUUT GAAT DIGITAAL. doorgaans geen bijdrage gevraagd, tenzij het gaat om een speciale activiteit waarbij bijvoorbeeld gebruik wordt gemaakt van gezamenlijk vervoer naar een excursieplaats gelegen buiten Zeeuws-Vlaanderen. In overleg met de excursiecoördinator wordt door de werkgroepen aan het eind van het jaar een totaalprogramma opgesteld, dat wordt opgenomen in de brochure "Natuur- en Milieuactiviteiten in Zeeuws-Vlaanderen". Het is wenselijk dat de werkgroepen de deelnemers aan de excursies te stimuleren verslag uit te brengen van de excursie voor opname in het verenigingsblad of voor plaatsing op de website. Natuur- en milieumarkt Het streven is een keer per jaar een natuur- en milieumarkt te organiseren in samenwerking met andere organisaties. Hoofddoel is het samenbrengen van alle organisaties die iets met natuur- en milieu te maken hebben; dit zijn overheden, ondernemers, non-profit- organisaties en particulieren. Dit in de eerste y/I plaats om overleg en samenwerking verder versterken. In de tweede plaats krijgen inwone van Zeeuws-Vlaanderen de kans om a organisaties naast elkaar te zien, wat dez! organisaties precies doen, wat de versch ik j ertussen zijn, kortom kennis te laten maken rrw alle facetten van natuur en milieu. Daarnaast het uitgangspunt gezelligheid, maar gee j "braderie-karakter". KNELPUNT De vereniging wordt geconfronteerd met het fe dat er enerzijds (steeds meer) specialistisch! kennis nodig is om betrokken te blijven t bijvoorbeeld planologische zaken. Anderzijds I deze materie juist moeilijk te vertalen naar c l achterban en/of een breder pub ieI ("aaibaarheidsfactor" is laag). Bij het uitvoere j van hun activiteiten dienen werkgroepen ziel hiervan bewust te zijn en na te blijven den<e over het bereiken van een breder publiek er c achterban. Zoals gemeld in het eerste Steltkluut nummer van dit jaar werd er binnen de vereniging gewerkt ai een eigen internetpagina. Sinds 1 april jl. is de website van De Steltkluut 'online'. Omdat 't Duumpje al een website had is hen gevraagd naar hun ervaring met het internet. DJ waardevolle tips van hun webmaster Luc van Beijsterveldt, die ook tijdens de brainstormavor aanwezig was, hebben ons op weg geholpen naar een eigen website. Geprobeerd is om de internetpagina's zó vorm te geven dat je op een makkelijke en snelle manier cfcj kunt vinden wat je zoekt. De internetpagina's zijn ook actueler dan ons tijdschrift. Zo stonde! bijvoorbeeld al binnen een week na de Stekkertjeactiviteit bij de watertoren van Axel de foto's van di dag op onze website! Een ander voordeel is dat een wijziging in het activiteitenrooster binnen korte tijd op de website ka! staan. Het bestuur en de werkgroepen (behalve de Jeugdwerkgroep) zijn nu ook via e-mail te contacterer j Kijk op de website bij 'Vereniging' - 'Adressen' voor de e-mail adressen. Kijk ook eens op de paginl met hyperlinks naar natuursites! (Anderen/ Links). Als je vindt dat er op de pagina's nog iets ontbreekt of als je een leuk idee voor een onderwerp het! dan kun je dit doorgeven aan de webmaster. webmaster@steltkluut.nl 6

Tijdschriftenbank Zeeland

de Steltkluut | 2001 | | pagina 8