LekkeikGenieien! SSXnsiM-Daar 9enie' NATIONALE sparen' Berichten De Producten e""ar sesp»°w i SL Z te als ^oofbeeW Grasduinen Libelle of Donald Duck. Bovendien maakt u kans oo een mooie fiets van Gazelle De Magazines Voor de supeimartrt le aspecten' daagt de landschaps architect uit ook met sociale aspecten rekening te houden. 3. 'Interactie landschap en bebou wing' dwingt de landschapsarchi tect en de stedenbouwkundige samen te werken. 4. 'Instrumenten' zoekt naar het geschikte wettelijke kader voor Organisch Groeien. Wórdt vervolgd. (Geertje van der Krogt) Groene kandidaten waterschap gezocht Op 7 maart 2006 zijn er water schapverkiezingen gehouden voor de twee Waterschapsbesturen in Zeeland. De ZMF hoopt dat er veel 'groene kandidaten' gekozen worden, zodat er meer van onze groene en milieuvriendelijke wen sen in het beleid van het Waterschap opgenomen worden. Voor Zeeuws- Vlaanderen zoekt de ZMF nog kandidaten, die latuur, milieu en landschap een warm hart toedragen en die enthousiast zijn om de functie van groene waterschapsbestuur der op te pakken, t kunt zich aanmelden bij het secretariaat van de ZMF (info@zmf.nl of tel. 0113-23 00 75) Geertje van der Krogt/ Ilse Pama) consumenten vaak biologische producten; ruim 50% koopt heel af en toe een biologisch product. Die laatste groep heeft veel omzetpotentie en is daarom de doelgroep van deze spaaractie. Gratis abonnement Komende maanden zijn zo'n drie miljoen producten met een actie boekje met spaarzegels beplakt. Bij twintig spaarzegels krijgen klanten een gratis abonnement op een van de zeven aangeboden tijdschriften, zoals Libelle, Grasduinen, Top Santé, TIP Culinair en Donald Duck. Ook maken ze kans op een van de vijf Gazelle-fietsen die worden ver loot. Deelnemende fabrikanten zijn De Groene Koe (zuivel), Bio+ (vlees en eieren), Zonnatura, Biorganic, Oerlemans en CêlaVita. Deze biologische A- merken zijn bij vrijwel alle super markten verkrijgbaar. De actie wordt gesteund door de Rabobank en de Taskforce Marktontwikkeling Biologische Landbouw. Zo'n veertig maat schappelijke organisaties, waaron der Greenpeace en Natuurmonu menten, informeren hun achter ban van vier miljoen mensen over de actie. Meer informatie over de spaaractie is te vinden op de speciale actiewebsite www.biologischespaaractie.nl. Download hier uw spaarkaart SS?In SS? B'~n ae~ op een "tamemsnt kans op een mooie Gazelle! maak °°k nog eens w voor longen oud poe MEE EN GAZELLE FIETS MAAK KANS S OP DEZE J SCHITTERENDE wriemim Cretan™, biologische „odoclen i», ten» fc - N. Nederlandse act «Kaart en bf het schap Siologische spaaractie n supermarkten Consumenten kunnen tot 15 lecember bij aankoop van biolo gische producten sparen voor een gratis abonnement op een tijd- chrift. Met de spaaractie wil latuur en Milieu, initiatiefnemer /an de actie, mensen die af en toe •en biologisch product kopen, timuleren dit vaker te doen. iehoopt wordt op 11.000 deelne mers en een omzetgroei van 30% n de actieperiode bij de zes deel nemende biologische A-merken. Groei verkoop De spaaractie is uniek in Nederland', aldus Gijs Kuneman an Natuur en Milieu. 'Het is voor iet eerst dat er zo'n grootschalige paaractie met biologische pro- lucten in supermarkten wordt gehouden. En ook de combinatie an biologische merkfabrikanten en veertig maatschappelijke orga nisaties is bijzonder.' Wanneer de ïelft van de deelnemers aan de actie erna regelmatig biologische iroducten blijft kopen, betekent dit op jaarbasis een groei van de erkoop van biologisch voedsel net 2%. Nu koopt zo'n 2% van de 19 WANTIJ Oktober '05 49 organisaties op het gebied vaT» mens en maakt u kans op de PostcodeKajijei^an.

Tijdschriftenbank Zeeland

Wantij | 2005 | | pagina 19