Minder papier, meer digitale media Inhoud Tien jaar Nationaal Park Oosterschelde 2 Tweets 3 Tien jaar Nationaal Park Oosterschelde 6 Opinie 8 Dagboek sociale media van een communicatie medewerker 9 Sociale media en ZMf 10 Zeeland verbeeld 12 Duurzaam ondernemen 14 Plantaardig 15 De voorloper 16 De favoriete website van 17 In memoriam Hans Bannink 18 Berichten 19 Verkorte jaarrekening 20 De voetafdruk Fransje Meijer is druk bezig met het uitpakken en bekijken van de nieuwe kleding van de vrijwilligers. Windstoppers, T-shirts en fleecevesten komen uit de doos en worden tegen het licht gehouden. Komt de opdruk 'Nationaal Park Oosterschelde' goed uit de verf? Welke kleur wordt het? Groen lijkt te veel op Staatsbosbeheer, oranje is te fel in de natuur. Op de eerste plaats moet de kleding voor de vrijwilligers natuurlijk goed zitten en comfortabel zijn. Want het kan waaien, vriezen en dooien, fris en warm zijn op en langs het water van Nederlands grootste Nationaal Park: de Oosterschelde. Loes de Jong Minder papier, meer digitale media Willem de Weert Kom uit het defensief, straal weer bevlogenheid uit Rinus Antonisse Janneke Donkers Janneke Donkers Yves Beaumont terug tot de essentie, zijn essentie Rob Kregting 'Duurzaamheid moet voor onze gasten vanzelfsprekend zijn' Rinus Antonisse Er wordt veel genoten, maar weinig verslag gedaan Justus van den Berg De digitale neus achterna Peter Maas Gerda Spaander Tjeu van Mierlo Janneke Donkers Petra de Boevere: 'Durf te delen' Gerda Spaander Fransje Meijer brengt een QR-code aan op een zuil van het NP Oosterschelde, Willem de Weert De outfit van de vrijwilligers kiezen is één van de vele leuke kanten van haar werk. Fransje Meijer is medewerker communicatie en educatie bij het Nationaal Park Ooster schelde (NPO). Dat werk doet ze vanaf de voorbereiding en de oprichting van het Park, elf jaar geleden. 'Voorlichting geven over het Nationaal Park nu is niet meer te vergelijken met toen ik begon. Er was toen vrijwel niets, geen enkele basisvoorziening. Naast de introductie van een logo en een huisstijl (die intussen alweer veranderd is) begonnen we met het aanleggen van een snoer van voorzieningen. Er kwam een (on bemand) bezoekerscentrum in hetTopshuis op Neeltje Jans. En een reeks informatiezuilen langs de dijk, bij de dorpshuizen en de recreatiebedrijven aan de Oosterschelde.' Dat allemaal met aandacht voor 'hoofd, hart en handen' conform de filosofie van het IVN, de organisatie die de communicatie en educatie voor het NPO verzorgt en waar bij Fransje in dienst is. wantij november 2012 (f 3

Tijdschriftenbank Zeeland

Wantij | 2012 | | pagina 3