Dagboek sociale media van een communicatiecoördinator O PIEP PIEP PIEP... de wekker (lees mobiele telefoon) gaat. Journaal kijken op televisie. Timeline op Twitter checken, Facebook berichten checken (eigen timeline en van ZMf), androidapplicatie (de welbekende app) van Omroep Zeeland openen, mobiele website van PZC openen op smartphone. Ik reageer op een tweet van een verslaggever van Omroep Zeeland die om input van de Twitteraars vraagt over de 'Dag van het Regionale Product'. Hij tweet terug: 'Mag ik je daarover bellen?' Ik bel mijn ZMf-collega die woordvoerder is over dit onderwerp en vraag of de verslaggever mag bellen. Ja, dat mag. Ik stuur de verslaggever een pb (persoonlijk bericht) via Twitter met het mobiele nummer van mijn collega. Nu snel met de hond wandelen en m'n zoontje naar het kinder dagverblijf brengen. Via internet luister ik naar live radio van Omroep Zeeland. Ik hoor ons onderwerp voorbij komen en luister naar het interview met mijn collega. Op de fiets naar het werk check ik, tussen het verkeer door, nog even de laatste Twitterberichten. Aankomst werk, pc aanzetten, Outlook openen, website ZMf openen, Twitter openen, Facebook ZMf openen, website Omroep Zeeland openen en website PZC openen. Persbericht versturen via e-mail. Daarna het bericht op de website van de ZMf plaatsen. Vervolgens link tweeten via Twitter en een klein verhaaltje plaatsen op Facebook. Ons persbericht is geretweet door een van onze volgers. Leuk. Ik stuur een berichtje naar de volger om hem te bedanken voor de retweet. Janneke Donkers Bezig met afronding van de communicatie rondom de campagne van Het Zon Effect. Ik zoek de statistieken van de website van Het Zon Effect erbij. Wow, daar schrik ik wel even van. Ik zie dat de website in anderhalf jaar tijd meer dan 21.000 bezoeken heeft gehad en in totaal meer dan 12.000 unieke bezoekers. Pfff... dat is wel heel veel. Dat geeft mij weer energie! Ik krijg een e-mail binnen dat iemand op Facebook heeft gereageerd op onzestatusupdate. Ik ga gelijk even kijken. Ik reageer op het bericht en zie ook dat we inmiddels twee likes hebben. Ik kijk ook nog even (stiekem) op mijn eigen Facebookpagina. Ik zie dat het kinderdagverblijf een aantal foto's van mijn spelende zoon heeft geplaatst, die moet ik natuurlijk wel even liken. Nu gauw weer verder met ZMf-zaken. Ik heb de pc uitgezet. Terwijl ik wacht tot deze eindelijk is afgesloten, plug ik alvast m'n koptelefoontjes in m'n telefoon. Het werk is gedaan, lekker naar huis, ik spring op de fiets met een lekker stevig muziekje. Koken, ik zoek op m'n smulweb-app snel een recept op. Ik kan het niet laten om toch nog even in te loggen op m'n webmail om te kijken of ik nog een antwoord heb gehad op dat ene mailtje. Als ik dan toch op m'n webmail zit, kijk ik ook gelijk of we nog meer likes hebben gehad op ons Facebookberichtje. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan... In de reclame van de film die ik aan het kijken ben, kijk ik nog even op m'n telefoon. Nog eventjes de app van Omroep Zeeland checken, nog even de nieuwsberichten op Twitter lezen, Facebook checken. De reclame is nog steeds niet afgelopen, ik leg nog snel even een woordje in Wordfeud (online scrabble) tegen een vriendin. Tijd voor m'n bed. Nog even de wekker instellen op m'n telefoon en over en uit! 8 j wantij november 2012

Tijdschriftenbank Zeeland

Wantij | 2012 | | pagina 8