Met het tij mee Hoe zijn we u van dienst? Kom naar Cadzand-Bad Gemalen voeren overtollig water af naar zee. Dat blijven ze doen, maar op een andere manier. "Efficiënter en slimmer", vertelt waterschapper Johannes Vijlbrief. "We hebben programmatuur ontwikkeld waarmee we de instellingen van onze gemalen aanpassen. Tijdens drogere periodes zijn het getij en energietarief bepalend voor wanneer het gemaal draait. Op die momenten kost het minder energie en geld om het water naar buiten te pompen. Tijdens natte omstandigheden draaien de pompen juist eerder dan voorheen en wordt het waterpeil automatisch tijdelijk verlaagd. Daardoor verbeteren we de afvoer en voorkomen we wateroverlast." Dit jaar worden de eerste negentien gemalen aangepast, daarmee besparen we zo'n 100.000,- aan energiekosten per jaar. (J1G) Een antwoord hierop vindt u in onze servicegarantie. Hierin staan onze contactmogelijkheden en servicenormen helder uitgelegd. Klantvriendelijkheid vinden we belangrijk. Onze medewerkers zijn er om u te helpen, leven zich goed in uw situatie in en gebruiken begrijpelijke taal. Ook stemmen we zaken intern met elkaar af, zodat we als één organisatie handelen. Brieven beantwoorden we als het kan binnen tien werkdagen. Dit is slechts een voorbeeld van wat u van ons mag verwachten. De servicegarantie staat op www.scheldestromen.nl/service. Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dan horen we dat graag. U kunt dit doorgeven aan onze klantenmanager Josephine van Belzen. (JvB) Deze zomer kunt u genieten van de nieuwe Duinboulevard in Cadzand-Bad. Er komen twee gescheiden paden voor fietsers en wandelaars met sfeervolle rust- en zichtpunten, een stiltekapel en een zilte moestuin. Dit alles vanwege het project CADZAND-Maritiem, wat de kustversterking, verbetering van de openbare ruimte en de aanleg van de jachthaven inhoudt. Wilt u meer weten over CADZAND-Maritiem? Kom dan eens langs in het informatiecentrum in Cadzand-Bad (in de bouwkeet van de aannemer Combinatie Cadzand-Bad). Het centrum is elke maandag geopend van 9.00 tot 16.00 uur. Of volg het project via TWitter: @ZwakkeSchakels en @CombiCadzandBad. (SF) 6 s Vijlbrief, Wim samen het peil Mark Gommers, Johannes en Jan Aarnoutse wisten slimmer en efficiënter te verste li e peilbeheer Scheldestromen zomer 2015

Tijdschriftenbank Zeeland

Scheldestromen/de Waterwerker | 2015 | | pagina 6