Dijkje Ze kon der nie genoeg naer kieke, en 't liefste aod ze 't 'êêle daegen bie der gedroge, mer dat goeng natuurlijk nie, want a je 't in je zak zou steke en je goeng der op zitte, zou 't glas breke. Mer ze vertelden an iedereen, die a 't wete wou en die a 't nie wete wou, da ze een pertretje aod van Wannes. Ook tegen de Vrouwe, toen a ze vriedags saemen de mooie kamer an 't zêêmen waere. 'Afijn, Vrouwe, noe 'ebbe ik toch zó'n mooi pertretje van Wannes. Dat 'ei 't en omspres voo mien laete maeke!' 'Zó, zó', zei de Vrouwe, 'k kan wè zie, da je der deege mee bint! Mag ik 't es zieë?' 'Jaet, netuurlijk!' zei Nella en ze vloog naer de zolder, om Wannes te 'aelen. Vooda ze 'n an de Vrouwe gaf, poesten z'eest 't glas nog een bitje op mee d'r schorte. 'Kiek', zei ze, 'ier 'ei je'n', en ze stoeng glad te glimmen. 't Was een portretje van Wannes z'n bovenstik, 'een buste' noeme ze dat, dan stae je d'r op tot an de bovenkant van je broek, zo om en de bie. 'Vin je nie, da 't goed liekt, Vrouwe? Mooi Glad Wannes mee de bêênen der of!' C.I. van Nieuwenhuijzen HET MILIEUMONUMENT Na een korte opwinding bij de onthulling ligt het Nationale Milieumonument nu al een aantal maanden rustig op het Badstrand van Vlissingen. De vraag is ondertussen wat voor gevoelens zo'n kunstwerk bij mij heeft los gemaakt. Allereerst natuurlijk een gevoel van walging voor zo'n zwarte klodder smout op het strand, maar tegelijkertijd gaat ook een flits van her kenning door mij heen. Waar kan ik dit eerder hebben gezien? Toen bij de eerste najaarsstormen telkens een zwarte rug uit de kolkende golven opdook wist ik het weer. Het was 24 februari 1937. Toen twee potvissen in de monding van de Westerschelde op de zandplaten waren gestrand. Een potvis. Het monument toont een potvis die onwel is geworden van alle viezigheid in het zeewater. In 1937 sprak die stranding geweldig tot onze verbeelding en in het poëziealbum van mijn vrouw staat er dat jaar: Er lag een Potvis op het strand Die schuurde zijn tandjes schoon met zand Och mocht dan toch Uw hartje rein Als de tandjes van de Potvis zijn. En door het plaatje van de potvis kon het album bijna met meer dicht. Dat 'reine hartje' klinkt nu wel erg ouderwets, maar dat kunnen we veranderen in 'reine Schelde'. En als dan het kale beton van het voetstuk, waar de potvis is afgesukkeld, nog eens met groen zeewier is begroeid, dan geeft het monument van Lidy Hoewaer een hoopvolle inspiratie. 28

Tijdschriftenbank Zeeland

de Wete | 1988 | | pagina 34