de onder het station van Vlissingen gele
gen verbandplaats, een laag zandzakken
aangebracht in de woonkamer van de res
taurateur. Omdat de woonkamer in gebruik
moest blijven, werd over de zandzakken
een nieuwe vloer aangebracht en werden
de kastdeuren ingekort. In opdracht van de
NS werd deze klus geklaard voor ƒ130,50.
Ook het Middelburgse station ontkwam
niet aan vordering. In de goederenloods
was Duits personeel ondergebracht, waar
voor de NS in oktober 1942 een kachel en
kolen moest leveren. Een halfjaar later
werd de NS door de Bbv herinnerd aan de
levering van een kledingkast en een tafel
voor het Duitse personeel te Middelburg.
De NS deelde op haar beurt mee dat de
levering hiervan al in maart had plaatsge
had.
In Vlissingen moesten kolen aan het
Reichsbahnpersoneel worden geleverd.
Op 23 februari 1944 meldde de NS aan de
Bbv dat de stationschef van Vlissingen uit
eigen voorraad 2.360 kilogram antraciet
aan de Deutsche Aussenstelle had afge
staan. De NS verzocht daarom een
Spoorbaan bij Middelburg in oostelijke richting
(links) en westelijke richting (rechts), gezien
vanaf de spoorwegovergang tussen de weg naar
Kleverskerke en de weg naar Nieuwland (Rijks
archief in Zeeland, KZGW, Zelandia lllustrata,
prentbriefkaarten)
opdrachtbon voor 3.000 kilo antraciet. Een
week later ontving de NS de gevraagde
hoeveelheid.
Een laatste geval van vordering deed zich
in juni 1944 voor. De Wehrmacht legde
beslag op de locomotievenloods te Vlissin
gen om daarin mijnen op te slaan. Op de
deuren werden bordjes aangebracht met
het opschrift 'Vorsicht Minen'. Het NS-loco-
motiefpersoneel kreeg opdracht de loco-