De bodedienst was toen afgelopen. Wel
werd hulp geboden in het overbrengen van
inboedel en dieren uit het ondergelopen
gebied naar het droge Dorpsplein.
Kort daarna kreeg men de beschikking
over één boot - een platbodem van het
Britse leger, die door twee man gevaren
kon worden. Alle concurrentieoverwegin-
gen werden letterlijk overboord gezet en
met collega-bode Cijvat werd een geza
menlijke bodedienst naar Middelburg
opgezet, waarbij om beurten geroeid werd.
Het is duidelijk dat de vrachtcapaciteit van
deze sloep niet opwoog tegen de huifwa
gens. Later kwam er een betere boot, met
zelfs een mast. Door daaraan twee aan
elkaar geknoopte camouflagezeiltjes van
de Wehrmacht te bevestigen kon er met
gunstige wind zelfs gezeild worden!
Uitkomst bracht later een buitenboordmo
tor en dat was het sein voor zoon Bram
Na de oorlog werd er gere
den met een Dodge, een
oude legertruck met het
stuur aan de rechterzijde.
(Coll. A. Luteijn)
Een andere vrachtwagen na
de oorlog was een Guy
Vixen (1949). Het kenteken
met de K voor Zeeland is
duidelijk te zien. (Coll. A.
Luteijn)
om het paard Trui terug te halen uit Nieuw
en Sint Joosland, waarheen alle paarden
op last van de gemeente waren overge
bracht.
Inmiddels was de oorspronkelijke Middel-