schouwd als de aangewezen verzorgster
van het verkeer, aan wie in het belang van
een goede en duurzame verkeersvoorzie-
ning bij voorkeur en bij uitsluiting de ge-
wenschte autobusvergunning behoort te
worden verleend."
Op 15 februari 1929 werd de knoop door
gehakt. Het besluit van maart 1927 van
Gedeputeerde Staten werd vernietigd. De
Stoomtram Walcheren kreeg de concessie
en met ingang van 1 juni moest De Nieu
we Onderneming verdwijnen.
Reddingspoging
Het was een hard gelag voor Sturm en De
Pagter, én voor de gemeente Domburg.
GROETEN UIT DOMBURG.
Rechts Gerrit de Pagter, links Gilles de Pagter
met een bus in de garage, (coll. jaap de Pagter)
Autodienst Domburg-Middelburg
De drie bussen van De Nieuwe Onderneming;
de tweede persoon van rechts is Gilles de Pag
ter. (coll. Roel Gabriëlse)
Gilles de Pagter met hond Friedo voor het ge
meentehuis van Domburg, (coll. Jaap de Pagter)