schouwd als de aangewezen verzorgster van het verkeer, aan wie in het belang van een goede en duurzame verkeersvoorzie- ning bij voorkeur en bij uitsluiting de ge- wenschte autobusvergunning behoort te worden verleend." Op 15 februari 1929 werd de knoop door gehakt. Het besluit van maart 1927 van Gedeputeerde Staten werd vernietigd. De Stoomtram Walcheren kreeg de concessie en met ingang van 1 juni moest De Nieu we Onderneming verdwijnen. Reddingspoging Het was een hard gelag voor Sturm en De Pagter, én voor de gemeente Domburg. GROETEN UIT DOMBURG. Rechts Gerrit de Pagter, links Gilles de Pagter met een bus in de garage, (coll. jaap de Pagter) Autodienst Domburg-Middelburg De drie bussen van De Nieuwe Onderneming; de tweede persoon van rechts is Gilles de Pag ter. (coll. Roel Gabriëlse) Gilles de Pagter met hond Friedo voor het ge meentehuis van Domburg, (coll. Jaap de Pagter)

Tijdschriftenbank Zeeland

de Wete | 2007 | | pagina 7