22 Kevin Ayers in De Piek, 1978. (ZB Planbu reau en Bibliotheek van Zeeland, Beeldbank Zeeland, foto Jan Simonse, 132878) Deaf School (new wave) in De Piek, 1978. (ZB Planbureau en Bibliotheek van Zeeland, Beeldbank Zeeland, foto Jan Simonse, 132906) staan van De Piek werd gevierd, hing de toekomst weer eens aan een zijden draad je. De hele tent draaide op een paar vaste krachten en een groep enthousiaste vrijwil ligers. Subsidies werden minder en tegen standers van voorzieningen van de jeugd cultuur vroegen zich steeds meer af of De Piek wel een representatief jongerencen trum was in dat zwaar vervallen gebouw. No fut ure? Men begon in die jaren met succesvolle gothic-concerten die veel opzichtig publiek trokken dat van her en der regelmatig naar De Piek kwam om daar volledig in gothic- outfit hun bandjes te zien optreden. Daarna werd toch weer een bredere pro grammering in De Piek opgezet. Er werden gevarieerder muziekstijlen geprogram meerd, zoals reggae, rap en hip-hop, en er kwam opnieuw een podium voor Zeeuwse en lokale bands. Bezuinigingen in de cul tuursector, nieuwe aanpassingen in de zaal en onderhoud van het pand zorgden ervoor dat de kosten van De Piek de pan uitrezen. Daarbij kwam nog dat de over koepelende organisatie waar het jongeren-

Tijdschriftenbank Zeeland

de Wete | 2017 | | pagina 24