HOGESCHOOL ZEELAND bewonderenswaardige bestuurlijke strategie, veel tact en veel geduld een reorganisatie van het bestuur tot stand had gebracht, waardoor de voorwaarde vervuld is om van de Hogeschool Zeeland hét kenniscentrum voor Zuidwest Nederland te maken. Eindelijk kon de hogeschool ook intern als eenheid opereren, waardoor het onderwijskundig grotere rendement van de STC- operatie zou kunnen worden behaald. Kort gezegd hield de bestuurlijke reorganisatie in, dat werd afge zien van een vertegenwoordiging van de verschillende instituten, die in 1987 gefuseerd zijn. Daarvoor in de plaats kwam een onaf hankelijk bestuur van negen leden, waarin deskundigheid uit alle geledingen van de maatschappij is vertegenwoordigd, en daarmee ook de werkvelden van de hoger opgeleiden uit de faculteiten van de hogeschool. Reorganisatie Tn 1995 viel het besluit tot reorganisatie van de hogeschool, waarbij de ondersteunende diensten van de verschillende sectoren (de oorspronkelijke instituten) werden samengevoegd in één facilitaire dienst voor de gehele hogeschool. De oorspronkelijke sectoren werden samengevoegd tot drie faculteiten, onder leiding van een faculteitsdirecteur. Het HLO was in reeds in 1990 samen gevoegd met de HTS. Daar kwamen nu de opleidingen van het Het gebouw van de Zeevaartschool aan de Boulevard Bankert, In 1907 werd de eerste steen gelegd door Z.K.H. Prins Hendrik. Het ermee verbonden gebouw aan de rechterkant is in 1923 eveneens door de grootvader van Prinses Margriet, als werkplaats voor de machinistenoplei ding, geopend. 'as 5 s SïïiJj 34

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeelandboek / Zeeuws jaarboek | 1997 | | pagina 36