A DE ZWART VLIEGVELD M ZEELAND
Zeeland een doodlopende straat?
"Binnenkort rijden we hier allemaal weer in sjeesjes", is de beste
samenvatting van zijn kritiek op Zeeland, waar het provinciaal
bestuur en de gemeentebesturen zich wat van aan zouden moeten
trekken. Als hij het echt zou menen zou hij waarschijnlijk al in de
weer zijn met het opstarten van een sjezenfabriek, want als onder
nemer is hij kien genoeg om in te spelen op markten die de over
heid al of niet bewust creëert. Maar zijn kritiek is gemeend: "De
Olau weg, dus ook de NS intercity op de tocht, want wat is nu
helemaal het belang van een in Vlissingen doodlopende treinver
binding, waar vandaan straks ook geen veerpont meer vertrekt
naar Vlaanderen? Het vliegveld Midden-Zeeland moet het blij
vend met een grasbaantje doen, waarvan je alleen bij droog weer
kan vertrekken. En de havens moeten liever niet teveel gebruikt
worden, want al die herrie van dat hijsen past niet binnen de ge
luidsruimte". In Alex' zwartste visie zijn er straks zelfs geen sjees
jes meer te verkopen, want er moet wel eerst wat verdiend worden.
Nu valt dat laatste aan de andere kant nog wel wat mee. Alex de
Zwart bewijst dat zelf als geslaagd ondernemer, die vanuit zijn
thuisbasis in Kamperland heel wat bedrijven op de been heeft
gekregen, ook in Zeeland.
Intree en Maral
Bij zijn zakelijke successen draait het grotendeels om aluminium,
vooral om gebruikt aluminium, dat voor recycling in aanmerking
Alex de Zwart voor
een hoop schroot:
de basis van zijn zake
lijke imperium.
183