De derde man aan de top van de onderneming, Gert Rietveld, is - net als onder anderen de al twintig jaar gepensioneerde Kees Kloet - het bewijs dat de onderneming kansen biedt aan mensen, die zich binnen het bedrijf ontplooien. Rietveld kwam als 17-jarige de onderneming binnen en klom via het vertegenwoordigerschap op tot directeur marketing en verkoop. Moderne onderneming Met dit driemanschap is Zeelandia de onderneming geworden, die ze nu is. Modern, efficient, innovatief, gerespecteerd. Er worden zeer professionele marktanalyses gemaakt en er wordt wereldwijd inge speeld op de lokale consumptiepatronen. Zelfstandige brood- en banketbakkers en grote industriële bakkerijen zijn klanten van Zeelandia, dat niet alleen de eigentijdse grondstoffen levert (totaal ongeveer 2000 producten!), maar ook investeert in kennisoverdracht. Het is eerder aangeroerd. Het is vooral onder deze directie dat Zeelandia de vleugels internationaal heeft uitgeslagen. De producten worden afgezet in 60 landen. In veertien Europese landen heeft Zeelandia dochters of deelnemingen, waaronder in Engeland, Duits land, Spanje, Griekenland, Polen, Hongarije, Bulgarije, Roemenië. Zeelandia productie- en distributievestigingen op het industrieterrein Zuid. 84

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeelandboek / Zeeuws jaarboek | 1999 | | pagina 86