3 Imago onderzoek oktober 1991 In Imago-onderzoek provincie Zeeland worden de resultaten gepresenteerd van een enquête onder alle Zeeuwse ondernemers met 10 of meer perso neelsleden. Dit als aanvulling op het voorgaande onderzoek. (Research voor Beleid, mw. drs. K. van Os). Bij het horen van Zeeland denkt de meerderheid het eerst aan water en aan de specifieke vakantiebestem ming hier. Als vestigingsmotief geldt meestal het al (bestaande) familie bedrijf. De woonsituatie wordt merendeels als positief ervaren, maar wat betreft bedrijfsvoering worden de verbindingen/openbaar vervoer, de excentrische ligging en de arbeidsmarkt als tekortkomingen genoemd. De aantrekkelijkheid van de provincie als vestigingsplaats wordt door niet-Zeeuwen hoger ingeschat dan door Zeeuwen, zeker als het gaat om havengebonden activiteiten en de nabijheid van België. De waardering wordt minder als bedrijven hun afnemers in de buurt moeten hebben. 170

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeelandboek / Zeeuws jaarboek | 2002 | | pagina 172