Opleidingen ten. August de Meijer begon eerst een herberg/hotel in Terneuzen, voordat hij zich toelegde op de havenactiviteiten. Verbrugge-De Meijer had een samenwerkingsverband met de Stoomvaart Maatschap pij Nederland, en later, in 1970, een '50-50 joint venture' met de Nedlloyd. In de jaren '80 van de vorige eeuw werd Nedlloyd doorgelicht door een organisatiebureau. Het bedrijf werd terugverwezen naar zijn kerntaken: scheepvaart en grootschalige land- distributie. Verbrugge-De Meijer kon de havenactiviteiten overnemen. In 1980 ging Verbrugge onder eigen naam door: naast wegvervoerder was Verbrugge nu ook havenonder nemer. We schrijven nu 2008. Het bedrijf bestaat 50 jaar, meer tonnage en de bouw van de Verbrugge Container Terminal kan beginnen, hetgeen meer werkgelegenheid bete kent. Ook de alliantie met Eurogate is een feit. Lag de laatste jaren de nadruk op de uitbouw van de import, nu wordt ook kritisch gekeken naar de export. Eind maart werden de aandelen van Delta NV gekocht. In het kader van de Zeeuwse verankering (clusteren en ontwikkelen) werd het energiebedrijf zo'n tien jaar geleden voor 35% eigenaar in Verbrugge Terminals. Nu zijn alle aandelen in het bezit van Verbrugge International. Expansie betekent ook dat Verbrugge actief is op de arbeidsmarkt. Alleen al de afgelopen drie jaar zijn miljoenen euro's geïnvesteerd in opleidingen, in nauwe samenwerking met de EVO, de vereniging voor en van verladers. De Zeeuwse onder wijsinstellingen, het ROC (middelbaar beroepsonderwijs) en de Hogeschool Zeeland

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeelandboek / Zeeuws jaarboek | 2008 | | pagina 60