Illustratie. Milo Kinne me eindelijk met rust. Hij had intussen een ander slachtoffer gevonden. Hij gaf namelijk na school ook Franse les aan de vijfde klas. Een jonge tje dat het nooit zou leren en al veel werd gepest, riep hij wekelijks op een vast tijdstip naar de zesde om hem staande naast de lessenaar net zo lang te overhoren, totdat hij in huilen uitbarstte. Een ritueel, dat zich wekelijks herhaalde. Meester Kinne en zuster Clara wilden dat ik naar de LOM-school in Bergen op Zoom zou gaan, maar mijn moeder verzette zich daartegen. 'We gaan binnenkort verhuizen' loog ze. Toen ik de school verliet, ging ik uiteindelijk naar de ook door nonnetjes geleide ULO. Daar heerste weer de milde sfeer, die ik kende van vóór de lagere school. Ik kwam tot rust en zag ook de studie resultaten verbeteren. Daarna ging ik naar de paters van het St. Willibrordcollege. Vooral Nederlands, geschiedenis en tekenen hadden mijn interesse. Dat werd aan het eind van jaren zestig gestimuleerd door 36 Zeeuws Tijdschrift

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeeuws Tijdschrift | 1998 | | pagina 38