De Peter van Vossen Voetbaldagen zijn in de korte tijd dat ze bestaan uitgegroeid tot een begrip in Zeeland. Omdat het contract met hoofdsponsor ABN Amro afloopt, is de toe komst van het kamp echter onzeker. Desalniettemin staat voor Van Vossen vast dat hij zich in blijft zetten voor jonge talenten in de provincie. Peter van Vossen in het shirt waarin hij het meeste succes had. In het rood en wit van Feyenoord. Foto: Persbureau Rowie Ger Stolk. Jurriaan de Reu Drie jaar terug begon het allemaal. Circa tachtig talent volle Zeeuwse voetballertjes kunnen sinds voorjaar 1999 jaarlijks een uitnodiging tegemoet zien voor de Peter van Vossen Soccer X-perience Voetbaldagen om tijdens een weekend in het voorjaar door de oud-inter national zelf bijgespijkerd te worden in de kunsten van het voetbal. Twee dagen op doel schieten, partij tjes spelen en ploeteren bij de veldtrainingen moesten van de uitverkoren jongetjes betere spelers maken en misschien zelfs wel een eerste aanzet geven voor een carrière in het profvoetbal. Of deze spelertjes komend jaar weer een invitatie kunnen verwachten is nog maar de vraag. Het zou namelijk goed kunnen dat het voetbalkamp dan niet meer bestaat. Het contract met hoofdsponsor ABN Amro loopt dit jaar af en het is nog allerminst zeker of het wordt verlengd. 'De voetbaldagen in deze vorm zijn zeker wel enigszins in gevaar', zegt Leo 't Mannetje, scheidend voorzitter van Soccer X-perience, de stichting achter het voetbalkamp. 'Er moet nog onderhandeld worden met sponsor ABN Amro, de Zeeuwse Sportraad en Sportiva, dat altijd speelapparaten als het levend 19 Zeeuws Tijdschrift 2001/5

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeeuws Tijdschrift | 2001 | | pagina 21