DE WAAKVLAMC VAN CUSTOMER C Die 90 procent komt niet uit de lucht vallen maar is mede het resultaat van het jaarlijkse klanttevreden- heidsonderzoek. Belangrijk, want kennelijk is er een goede band met de buitenwereld. 'Wat dat betreft hebben we veel geleerd van de factureringscrisis,' meldt Van Heusden. 'Bijvoorbeeld dat het belangrijk is om medewerkers goed te trainen en op te leiden. Ze moeten goed geïnformeerd en slagvaardig zijn. DELTA heeft ervoor gekozen om met eigen mensen te werken én om in Zeeland te werken. Het zorgt niet alleen voor werkgelegenheid, maar het is ook wel prettig als je weet waar Koewacht ligt!' Er zijn meer zogeheten contactkanalen, bedoeld om de klantenbinding te bevorderen en mensen te informeren. De website van DELTA is er een van maar ook e-mail en een 'ouderwetse' brief horen erbij. 'De vraag is altijd: is het nuttig? We hebben geëxperimen teerd met chatten maar voor die omgeving kiest de doorsnee DELTA-klant nog niet. Dus zijn we daarmee gestopt. Je hoeft niet achter elke nieuwe trend aan te lopen. We houden alles in de gaten maar we imple menteren pas iets als de ldant eraan wil.' 42 Zeeuws Tijdschrift 2009 1-2

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeeuws Tijdschrift | 2009 | | pagina 46