Het was in 1995 dat ik voor 't eerst in De Vleeshal in Middelburg was. De aanleiding was een aankondi ging van een installatie van Job Koelewijn die mij zo intrigeerde dat ik het werk moest zien. En beleven. Koelewijn die relatief laat besloten had kunstenaar te worden, was pas afgestudeerd aan de Rietveldacade mie met een bijzonder eindexamenproject. Dat had de pers gehaald, maar verder was hij nog volkomen onbekend. Het moet een van zijn eerste publieke manifestaties als kunstenaar zijn geweest die instal latie in De Vleeshal, nog voor zijn eerste belangrijke galerie-expositie, zijn verblijf in New York, beide in 1996, en zijn grote doorbraak daarna. Ik stapte letterlijk in een installatie die me de adem benam. De vloer was volledig bedekt door spa ghetti, in ongekookte vorm uiteraard. Koelewijn had de droge stengels om en om in de breedte en in de lengte naast elkaar gelegd, keurig in de rij, voor zover 28 Zeeuws Tijdschrift 2on 3-4

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeeuws Tijdschrift | 2011 | | pagina 28