HET EXPERIMENT ALS EEN GEKOESTERDE TRADITIE De Vleeshal in Middelburg als vrijplaats voor beloftevolle kunst tekst Frits de Coninck Mandia Reuter, A plot, te zien tot 26 juni, 2011 in De Vleeshal. Foto: Leo van Kampen dat mogelijk is met dat dunne, gladde materiaal dat zich niet zomaar in het gelid laat dwingen. Wat ik zag waren geometrische patronen die tezamen grote blok ken vormden van i m2. Voedsel als vloerbedekking. Dit was een nieuw plaveisel waarop het hoge licht dat in deze gotische zaal binnenvalt, vrij spel had met alle denkbare kleurnuances als betoverend effect. De bezoekers mochten er gewoon overheen lopen. De spaghettistengels verschoven, patronen vielen uiteen en, nog verwarrender, de stengels braken. Je hoorde ze onder je zolen kraken, je zag de vloer in beweging. Alle zintuigen werden gemobiliseerd, en via de kracht van de associatie ook die van de smaak. Makkelijk het moeilijk te hebben Tussen alle tentoonstellingen die ik professioneel bezoek, neemt de installatie van Koelewijn een onver getelijke plaats in. En met die spaghettisculptuur ook 29 Zeeuws Tijdschrift 2on 3-4

Tijdschriftenbank Zeeland

Zeeuws Tijdschrift | 2011 | | pagina 29